:

Szerző: Hlács Ferenc

2017. június 27. 11:57

AR fejlesztőcéget vett az Apple

A német SensoMotoric Instrumentsszel bővül a gyártó kiterjesztett valósággal foglalkozó csapata.

Csendben gyarapszik az Apple AR divíziója, a MacRumors értesülései szerint ugyanis a vállalat a napokban bekebelezte a német SensoMotoric Instruments céget, amely kifejezetten a szemmozgás követésére alkalmas szemüvegek és rendszerek fejlesztésével foglalkozik. A vállalat ugyan hivatalosan nem erősítette meg a felvásárlást, viszont kiadta a hasonló akvizícióknál megszokott közleményét: "Az Apple időről időre vásárol kisebb technológiai cégeket, a vállalat terveit és céljait általában nem vitatja meg nyilvánosan". A felvásárlást szintén megerősíti, hogy időközben egy sor termék és számos aloldal, köztük a kapcsolati információk és állásajánlatok is eltűntek a német cég weboldaláról.

A SensoMotoric Instruments 1991-ben jött létre, azóta pedig számos, a szemmozgás követését célzó hardver- és szoftvertermékkel állt elő. Ezek felhasználási területei a VR és AR eszközöktől egészen az autókba, orvosi kutatásokhoz, különböző tréningekhez szánt megoldásokig terjednek. A cég többek között az Oculus Rifthez is fejleszett szemkövetést, amellyel képes elemezni a viselő tekintetét, és a megjelenített képet úgy módosítani, hogy kiiktassa a VR szemüvegeknél a hirtelen mozgások miatt időnként előforduló "VR-tengeribetegséget" - emellett a menük is irányíthatók a szemmozgással.

00:46
 

Air Measure App Demo - Augmented reality tape measure

Még több videó

Machine recruiting: nem biztos, hogy szeretni fogod

Az AI visszafordíthatatlanul beépült a toborzás folyamatába.

Machine recruiting: nem biztos, hogy szeretni fogod Az AI visszafordíthatatlanul beépült a toborzás folyamatába.

Az Apple már régen nem titkolja, hogy komoly lehetőségeket lát az AR-ben, ahogy Tim Cook fogalmazott, a terület olyan "nagy ötlet" mint az okostelefonok. Pletykák szerint a cég már ki is fejlesztett egy AR szemüveg prototípust, amely az iPhone-okhoz csatlakozva jelenít meg információkat a viselőnek. A cég ráadásul az idei WWDC fejlesztői konferenciáján ARKit fejlesztői platformját is leleplezte, amellyel gyorsan és egyszerűen hozhatók létre AR alkalmazások és játékok a megjelenés előtt álló iOS 11-re. A platform rendkívül ígéretes, a benne rejlő lehetőségeket többek között  fenti videó is remekül szemlélteti. Ha az ARKittel valóban egyszerűvé válik a lentebb láthat minőségű, hardveresen gyorsított AR appok elkészítése, az hatalmas lendületet adhat az appok terjedésének, mindezt ráadásul mezei kamerákkal, olyan komplex hardverkövetelmények nélkül, mint mondjuk a Google Project Tango kezdeményezése.

Noha az AR piac még az ugyancsak gyerekcipőben járó VR megoldásoknál is nagyságrendekkel kisebb, az Apple tudott már korábban is rövid idő alatt a versenytársaknál jóval nagyobbat gurítani stagnálónak látszó piacokon, elég a viselhető eszközökre gondolni, amelyen az Apple Watch a második helyen jár az eladások számát tekintve, annak ellenére hogy drága eszközről van szó - azt csak a filléres okoskarpereceket áruló Xiaomi tudta megelőzni.

Eleged van az eltérő környezetekből és az inkonzisztens build eredményekből? Frusztrál, hogy órákat kell töltened új fejlesztői környezetek beállításával? Többek között erről is szó lesz az AWS hazai online meetup-sorozatának ötödik, december 12-i állomásán.

a címlapról