:

Szerző: Habók Lilla

2017. április 21. 13:14

Completed: új kihívója akadt a LinkedInnek

Egy egyszerű és népszerű funkciót, egymás pontozását emelte ki a Completed a változatos közösségi funkciók közül, és épített köré egy szakmai közösségi oldalt. A felhasználóknak viszont nagyon sok adatot kell megadni magukról, hogy a "megbízható" kategóriába kerüljenek.

Új szakmai közösségi oldal indult Completed néven, amely a LinkedIn kihívója próbál lenni olyan módon, hogy egymás szakértői készségeit pontokkal jelezhetik a felhasználók. Az oldalt egy San Francisco-i székhelyű cég indította, egy hónappal ezelőtt béta verzióban, mostantól pedig publikusan, így már 150 ezer ember található az adatbázisban. A vezérigazgató, Michael Zammuto szerint a szakmai oldal az értékelés kulcsfontosságú szerepe miatt lehet népszerű a jövőben: "Az alkalmazottak teljesítményének konstruktív kritikája nagyon értékes. Ez teszi lehetővé az elszámoltathatóságot, ami befolyásolhatja a karrier fejlesztését és a munkahelyre való felvételt."

A Completed hasonlít a Yelpre a TechCrunch észrevétele szerint, de abban az esetben a cégeket lehet pontozni, míg ebben közösségben a vállalatoknál dolgozó alkalmazottakat. Regisztrációt követően egy részletes adatlapot kell arról kitölteni, hogy melyek a felhasználó céljai a megadott témakörökben, a napi tevékenységektől kezdve a hosszútávú feladatokig, mint például "egy nagyobb üzlet megkötése vagy egy MBA képzés megszerzése". Amint a felhasználó elérte a korábban megadott célt, azt közzé is teheti a saját profilján az elért eredmények között.

A célok listája több részre osztott, csak akkor kerülhet a felhasználó a "bizalomra méltó" és aztán a "megbízható" kategóriába, ha kitöltötte az előző listában szereplő összes elemet, amelyek közt az alapadatokon kívül szerepel például a három kedvenc híroldal vagy blog, négy érdekes meglátogatott helyszín vagy egy jótékonysági tett. A Completed készítőinek reményei szerint így egy hiteles adatlap készül a felhasználóról, amellyel jobban be tudja mutatni a leendő munkaadók felé. Ugyanakkor több olyan kezdeti probléma is található az oldalon, amellyel az is kevésbé tűnik "megbízhatónak", például karakterkódolási hibák vagy az országok közül nem lehet bármelyiket kiválasztani.

A lengyelek az új németek

A lengyel informatikát már nyugati mércével kell nézni, mi is így tettünk az 52. kraftie adásban.

A lengyelek az új németek A lengyel informatikát már nyugati mércével kell nézni, mi is így tettünk az 52. kraftie adásban.

Megpróbált az online zaklatás ellen is lépéseket tenni a cég, amellyel sok másik közösségi oldal, például a Twitter küzd mostanában. Legalábbis a Completed "zaklatásmentes" közösségként hirdeti magát, ahol nem fordulhatnak elő gyűlölködő, fenyegető vagy bármilyen szempontból kínos tartalmak - az építő kritikákon kívül. A véleményezőkkel azonban felvehetik a felhasználók a kapcsolatot, és kérdőre vonhatják őket a negatív visszajelzések miatt, amelyeket az oldal üzemeltetői szerint mindenki kulturált formában meg tud egymást közt vitatni.

Összességében az új szakmai oldal egyértelműen a LinkedInnel akarja felvenni a versenyt, amely a Microsoft tavaly nyári 26 milliárd dolláros összegű felvásárlása óta nem tudott kiemelkedő teljesítményt nyújtani a felhasználók szempontjából. Azóta pont az oldal ajánlás (endorsement) funkciója kapott nagyobb ráncfelvarrást, amellyel a profilok megtekintői a számukra fontosabb készségeket látják kiemelten és a téma szakértőinek külön ajánlását is lehet kérni.

A LinkedIn további átalakítása nem hozott áttörő sikert, de a Microsoftnak inkább a monetizálás a lényeg, hogy az akvizícióért kiadott hatalmas összeget elkezdje visszaszerezni. Hiába a pillanatnyi sikertelennek látszó időszak, a Completedhez hasonló kezdeményezéseknek azért nem sok esélye van felvenni a versenyt a Microsoft infrastruktúrájával és erőforrásaival, esetleg egy újabb felvásárlás vagy a funkciók átvétele szempontjából keltheti fel a nagyvállalat figyelmét.

a címlapról