A Simple-ből támad az OTP érintéses mobilfizetési szolgáltatása
A legnagyobb hazai bank sem maradt adós mobilfizetési szolgáltatásával, az az OTP Mobil által fejlesztett Simple appban debütál. Nem csak kötelező körről van szó, a bolti fizetésre felkészített, jókora felhasználói bázissal rendelkező Simple nagyon jó esélyekkel indul a piacon.
Újabb hazai bank vette fel a mobilfizetést fegyvertárába, mára az OTP is behajózott a mobilos érintéses (netán "egyérintéses" vagy "érintés nélküli") fizetés vizeire - vagy ha úgy tetszik visszatért, a MobilTárca partnerség után. A szolgáltatás a várakozásoknak megfelelően az OTP Mobil által fejlesztett Simple appból érhető el, amelyben néhány bökéssel regisztrálhatunk és már suhogtathatjuk a telefont a megfelelő terminállal felszerelt pénztáraknál.
A Simple appot a cég nemrég rajzolta át, az új felhasználói felület a korábbi csempéket egy hagyományosabb, kártyás dizájnnal váltja fel, amelynek elemei szabadon rendezhetők, a felhasználó preferenciáinak megfelelően. Az alkalmazást megnyitva, (amennyiben telepítettük a legutóbbi frissítést), az a legfelső sorban automatikusan felajánlja a regisztrációt a mobilfizetési funkcióhoz. A folyamat egészen egyszerű, a telefonszám megerősítése után érkezik egy visszaigazoló SMS, majd lényegében használatba is vehető a mobilfizetési szolgáltatás, amely mögött a Simple-ben regisztrált bankkártyák valamelyike dolgozik. Az érintéses fizetés funkció egyelőre csak az OTP-bank ügyfelei számára érhető el, akik a pénzintézet által kibocsátott MasterCard vagy Maestro kártyát regisztráltak a Simple-be. A szolgáltatás kritériuma még a legalább 4.4-es Android verzió, illetve értelemszerűen az NFC támogatás.
A boltba beérve a fizetéshez fel kell oldanunk a telefon képernyőzárát, illetve ha a Simple használatához beállítottunk külön biztonsági kódot, azt is meg kell adnunk - a folyamat egy leheletnyivel hosszabb, mint a kikapcsolt telefonnal is működő, SIM-alapú Telenor MobilPass, vagy épp a Gránit Pay esetében, ahol elég felébreszteni a készüléket a tranzakcióhoz. Jelentősen rövidebb lehet azonban az MKB megoldásánál, ahol mindenképp meg kell adni az apphoz tartozó 6 jegyű PIN-t.
Machine recruiting: nem biztos, hogy szeretni fogod Az AI visszafordíthatatlanul beépült a toborzás folyamatába.
A szolgáltatással az OTP tehát több versenytárshoz is felzárkózik. A hazai, sőt az európai piacon első pénzintézetként a Gránit Bank indított saját hatáskörben érintéses mobilfizetési szolgáltatást, amelyet a fentebb említett MKB követett, nyomában a Telenorral - igaz a szolgáltató a "retro" speciális SIM-re építő megoldást választotta, amely a néhány kattintásos regisztrációval dolgozó riválisokkal szemben továbbra is megköveteli a személyes zarándoklatot a cég ügyfélszolgálatára.
Noha első pillantásra a Simple-be érkező érintéses fizetés egyszerű, behozott lemaradásnak tűnhet, az valójában nagyon is komoly fenyegetést jelent a többi szereplő számára. Ugyanis ahogy a cég közleményében fogalmaz, a szolgáltatás "kezdetben a pénzintézet ügyfelei számára" érhető el - a későbbiekben tehát jó eséllyel nem csak OTP-s kártyákkal csapolhatjuk meg a telefon NFC-s képességeit, ahogy a Simple-be online vásárláshoz sem csak OTP-s kártyát regisztrálhatunk. Ha az OTP Mobil csapatának ezt sikerül meglépni, azzal már előre kiránthatják a szőnyeget lényegében az összes, hasonló termékkel piacra lépni készülő versenytárs alól - vagy ha épp úgy tetszik, megspórolhatják azoknak a saját megoldás fejlesztését, cserébe azok ügyfeleit saját felületükön tartva.
Mindezek mellett az sem utolsó szempont, hogy a konkurens termékekkel szemben a Simple-nek nem nulláról kell felépítenie a felhasználói bázist, azt ugyanis különböző online vásárlási szolgáltatásaival már 2013 óta hizlalgatja. Mint azt az OTP Mobil áprilisban elárulta, az app már közel 323 ezer okostelefonon található meg, melyek kétharmada androidos. A Simple emellett tavaly egymilliárd forintot meghaladó forgalmat produkált, idén pedig már az első negyedévben átlépte az 590 milliót. Ezzel együtt nem lepődnénk meg, ha idén nem az OTP Mobil lenne az utolsó piaci szereplő, akik mobilfizetési szolgáltatást indít, első blikkre azonban úgy tűnik, tőle kell a leginkább félniük a jelenleg a területen szerencsét próbáló cégeknek, pénzintézeteknek.