Száműzte alkalmazásboltjaiból az emulátorokat a Microsoft
Formálisan kitiltotta a játékokhoz köthető összes emulátort a vállalat, az okokról egyelőre csak találgatni lehet.
Kitiltotta alkalmazásboltjából a különféle, játékokhoz köthető emulátorokat a Microsoft. A cég a Creators Update érkezésével párhuzamosan változtatott szabályzatán, amely szerint mostantól a Windows Store virtuális polcain semmilyen eszközökhöz (PC, konzol egyaránt) kapcsolódóan nem lehet játékokat vagy játékrendszereket emuláló, vagy emulációra építő alkalmazás.
A fejleményre az Universal Emulatort fejlesztő NESBox lett figyelmes, amelynek szoftverét a Microsoft eltávolította a kínálatból. Utólag kiderül, hogy Windows Store szabályzatának március 29-i változtatása alapján járt el az alkalmazásbolt üzemeltetője. A lépés okairól (egyelőre) nem nyilatkozott a Microsoft, így csak találgatni lehet azokról. Lehetséges, hogy a régebbi játékok ilyen formájú portolását próbálta meg elállni a lépés, láttunk már arra példát, hogy egyszerűen egy korábbi (konzolos) operációs rendszer emulálásával adtak ki újra egy címet.
Ünnepi mix a bértranszparenciától a kódoló vezetőkig Négy IT karrierrel kapcsolatos, érdekes témát csomagoltunk a karácsonyfa alá.
A lépés annak fényében nem teljesen meglepő, hogy a tavaly szeptemberben megjelent Win64e10 Nintendo 64 emulátort sem hagyta sokáig lélegezni a redmondi cég, nem sokkal a megjelenés után megszüntette a szoftver Xbox One támogatását a Microsoft, csak az asztali és mobilos Windows támogatás maradhatott meg. Az egyelőre nem világos, hogy ezek után a nem játékokkal kapcsolatos emulátoroknak mi lesz a sorsa, ugyanis a változtatás ezekre nem tér ki, az egyértelműen játékrendszerekről beszél, amely alapján elvileg bármi más még emulálható lenne a Microsoft konzolján (is).
A tiltással párhuzamosan még számos egyéb, gaminggel kapcsolatos ("Gaming and Xbox") változtatást eszközöl a Microsoft. Ez alapján változik a publikálás menete. Jelenleg a fejlesztők játékszoftverei csak előzetes jóváhagyását követően kerülhettek ki az alkalmazásbolt(ok)ba, hamarosan viszont egy egyszeri, legfeljebb 100 dolláros díj ellenében a készítők maguk helyezhetik ki a játékokat az Xbox és Windows 10 kínálatába, hála at Xbox Live Creators Programnak. Az engedménynek a díj mellett követelménye, hogy az alkalmazásnak UWP-snek kell lennie. Az ígéret szerint a módosításnak hála enyhül jelenlegi a szigor, a jóváhagyott játékok pedig a Windows Store új szabályainak megfelelően a "Creators" kategóriába kerülnek majd, amely további, összesen 11 alkategóriát tartalmaz majd műfajoknak megfelelően.