:

Szerző: Habók Lilla

2017. március 20. 09:17

Elmaradt az Apple iMessage appok átütő sikere

Annak ellenére, hogy tavaly még az Apple és a Facebook is az üzenetküldő appok fejlesztői platformmá emelésében látta a jövőt, az elmúlt hónapok adatai egyelőre nem igazolták ezt az elképzelést. Az iMessage külső fejlesztői körében szemmel láthatóan alábbhagyott az érdeklődés a kezdeti lelkesedést követően.

Csökken a fejlesztők érdeklődése az iMessage-be építhető appok iránt, pedig a tavalyi WWDC-n az Apple még a következő évek nagy lehetőségeként harangozta be, hogy megnyitja a szolgáltatást a külső fejlesztők felé. Akárcsak a Facebook Messenger esetében, ez is egy új lehetőséget kínálna a partnereknek az új felhasználók és bevétel gyűjtésére, azonban az elmúlt félév alapján nem feltétlenül látszik az előrejelzés beigazolódása. Míg az első hónapokban 100 százalék körüli volt az iMessage App Store növekedése hónapról-hónapra, addig január és február között 9 százalékra esett ez az arány - hívja fel a figyelmet a TechCrunch.

Közel ötezer alkalmazás érhető el az üzenetküldő rendszeren keresztül a Sensor Tower adatai szerint, ami nagyjából azonos azzal, mint amennyi az App Store-ban egy év alatt megjelenik. Azonban a 2,2 milliós alkalmazásszámot valószínűleg nem fogja elérni a mostani állás szerint, mivel a növekedés üteme folyamatosan lassult az elmúlt hónapokban. A tavaly szeptemberi indulást követően októberre 116 százalékkal 1100-ra nőtt az appok száma, novemberre 108 százalékkal 2250 alkalmazásra, de az amúgy letöltés szempontjából fontosnak számító decemberre már csak 65 százalékos volt a növekedés, januárra mindössze 18 százalékos, és februárra már csak 9 százalékos a havi elmekedés. Bár a növekedés lassulása tekinthető lenne természetes folyamatnak, de az arányok ilyen mértékű változása inkább azt jelzi, hogy a fejlesztők csalódtak a lehetőségben, mivel nem érkeznek újabb felhasználók és bevételek az iMessage kibővült lehetőségei miatt.

A játékok a leggyakoribbak, az üzenetküldő felületbe építhető alkalmazásgyűjtemény 25,9 százalékát teszik ki, majd ezt a szórakoztató appok követik 17,4 százalékkal. A harmadik helyezett már csak egy számjegyű, mégpedig a különböző segédprogramokat foglalja magába. Ezt követik a közösségi hálózatok, a fotó-videó, életmód, produktivitás, utazás és oktatás beépített alkalmazásai 3-6 százalékos arányokkal. A sor végén például a hírek, időjárás vagy navigációs szolgáltatások találhatóak, amelyeknek egyébként egy chatfelületbe építve is lehetne jelentősége, de ezek szerint a fejlesztőik kevésbé látták benne a lehetőséget. A kategóriák ellenére azonban a felületre belépve is szembetűnő, hogy a letölthető appok nagy része csak az üzenetekhez használható matricacsomag.

Ünnepi mix a bértranszparenciától a kódoló vezetőkig

Négy IT karrierrel kapcsolatos, érdekes témát csomagoltunk a karácsonyfa alá.

Ünnepi mix a bértranszparenciától a kódoló vezetőkig Négy IT karrierrel kapcsolatos, érdekes témát csomagoltunk a karácsonyfa alá.

Ezzel párhuzamosa a konkurens Facebook Messenger alkalmazásainak népszerűsége sem tapasztalható kézzel foghatóan. Tavaly mind a két cég fejlesztői konferenciája arról szólt, hogy az új generációs üzenetküldő szolgáltatások, a konverzációs AI vagyis a chatbotok jelentik a jövőt. Ezen a platformon a tavaly szeptemberi adatok szerint már harmincezer chatbot található, amelyek a fizetési megoldásokat is támogatják, és "felhasználók milliói" használják őket, de ennél közelebbit nem árult el David Marcus, a Facebook Messenger igazgatója a havi egymilliárd felhasználóval rendelkező platformról. Tavaly júliusban többek közt arról számolt be a cég, hogy a chatfelületen napi 380 millió matricát, 22 millió GIF-et küldenek a felhasználók, továbbá eddig 250 millió focit és 1,2 milliárd kosárlabdát játszottak a felületen, de ezek nem feltétlenül a külső fejlesztőkhöz köthető adatok.

Egyelőre úgy látszik, hogy az alkalmazások még egyik nagy üzenetküldő szolgáltatásnál sem érték el a kívánt felhasználói számot, amelynek okai közé tartozhat a felhasználói felület kialakítása, ahol az appok nem annyira szembetűnően helyezkednek el. Továbbá az alkalmazások változatossága és a funkciói sem jelentenek még akkor előrelépést, ami a felhasználókat különösebben használatra ösztönözné. A közzétett adatok még nem jelentik a szolgáltatások végét, de intő jelek arra, hogy az Apple iMessage-nek vagy éppen a Facebook Messengernek lesz még mit átgondolni és fejleszteni az hozzátartozó alkalmazásokkal kapcsolatban.

a címlapról