:

Szerző: Vörös Péter

2001. június 14. 11:38

A Jupiter Media Metrix legfrissebb felmérése az Internet legnépszerűbb 50 webhelyéről

[Bloomberg, Wall Street Journal] Az első számú érdekes hír a Jupiter Media Metrix felmérésében az, hogy a Napster látogatottsága jelentősen csökkent májusban az áprilisi szinthez képest: 11%-kal, 12,2 millióról 10,9 millióra csökkent a népszerű webhely látogatóinak száma. Áprilisban ez a webhely-látogatottsági listán még a 19. helyet jelentette, májusban a 23. helyre esett vissza a Napster.

A második érdekesség: a 18 éven felüli nők adják az összes online felhasználó 41%-át, míg a 18 éven felüli férfiak 40%-ot a tanulmány szerint. A 35 éven felüli hölgyek aránya 20%-ra nőtt az egy évvel ezelőtti 19%-ról, míg a 35 évnél idősebb férfiak aránya 21%-ról 16%-ra csökkent.

Az AOL Time Warner webhelyei a legnépszerűbbek, májusban összesen 70,7 millió látogatóval, áprilisban ez a szám 69,3 millió volt.

A legnagyobb növekedést a Top 50-en belül az X10.com érte el: áprilisban még csak 15,3 millió látogatója volt a webhelynek, májusban pedig 28,6 millió. Az X10 Wireless Technology cég webhelye volt az 5. legnépszerűbb májusban, szemben az áprilisi 14. hellyel. A cég többek között olyan drótnélküli kamerákat készít, amelyekkel videó képeket lehet továbbítani pl. az internetre, ezenkívül háztartás-automatizálási, valamint otthoni szórakoztató eszköz tartozékokat (pl. távirányítókat) készít a vállalat. A webhely forgalmának 95%-át tették ki a Pop-Up ill. Pop-Under hirdetések.

Az NBC webhelyeinek látogatottsága 19,4 millió volt májusban, szemben az áprilisi 21,9 milliós látogató számmal. A General Electric részlege így az áprilisi 7. helyről a 11. helyre esett vissza májusban.

a címlapról