Hewlett-Packard: olcsóbb nyomtatók, olcsóbb kellékek
"Az alacsony kategóriájú nyomtatók piacán a cégnek nemcsak új költségszerkezetet kell majd megtalálnia, de valószínűleg csökkenteni kell a kellékek árát is" - mondta Wayman. Pradeep Jotwani, a cég fogyasztói üzletágának elnöke szerint a HP pénzügyi évének első felében az otthoni nyomtató-kellékek forgalma nagyobb volt, mint a PC-k vagy maguknak a nyomtatóknak a forgalma. Jotwani elmondta, hogy a nyomtató-kellékek a fogyasztói forgalom 34%-át adták, míg a nyomtató eladások 21%-ot, a PC forgalom pedig 26%-ot tett ki az április 30-án zárult első pénzügyi félévben.
A HP szerint a feláldozott nyereség csak átmeneti hatású lesz: ha a cég eléri a kívánt piaci részesedést, a HP célja újra a nyereségesség lesz. Egyelőre az árazás alapvető célja a piaci részesedés növelése, jelentette ki Carly Fiorina, a cég elnök-vezérigazgatója [képünkön]. A cég az alacsony kategóriájú nyomtatók piacán jelenleg 40%-os részesedéssel rendelkezik.