A Microsoft ázsiai eladásai 27%-kal nőnek a június 30-án véget érő pénzügyi évben
A Microsoft globális bevételei a március 31-vel zárult kilenc hónapot tekintve 18,84 milliárd $-ra nőtt, szemben az előző év hasonló időszakában elért 17,15 milliárd $-ral (közel 10%-os növekedés). Rawding azt is kiemelte, hogy az elmúlt években Ázsia volt az egyik leggyorsabban növekvő piac a Microsoft számára.
Rawding megjegyezte továbbá, hogy az ázsiai kormányzatok és vállalatok növekvő IT kiadásai valamint a megnőtt fogyasztók kiadások ellensúlyozzák a globális technológiai szektor enyhülésének és az amerikai gazdaság lassulásának hatását. Rawding szerint az is fontos tényező, hogy az ázsiai piacok egyelőre messze nem telítettek.
Továbbra is Japán a szoftvergyártó óriás legnagyobb ázsiai piaca, de a növekedés ütemét tekintve Dél-Korea, Kína és India áll majd az élen az idén.
Rawding elmondta, hogy a május 31-én piacra dobott Office XP-nek is jelentős szerepe lesz abban, hogy az ázsiai üzletág jól menjen a továbbiakban is. Egyes elemzők szerint világszerte 250 millió Office-felhasználó van világszerte, a programcsomag piaci részesedése 90%. Rawding elmondása szerint 80 millió Office-felhasználó van Ázsiában. "Azt reméljük, hogy az Office továbbra is a legnagyobb bevételi forrás lesz számunkra" - mondta Rawding, kiemelve azt a tényt, hogy a termék piaca még nem érte el a telítettségi szintet.
A Microsoft részvényárfolyama csütörtökön 1,29$-ral (1,78%-kal) 73,65$-ra emelkedett.