Vegyesek az első hírek a FOMA-val, az NTT DoCoMo 3G szolgáltatásával kapcsolatban
Az NTT DoCoMo 3G szolgáltatása, a FOMA már május 31-én komoly gondokkal küszködött, a felhasználók nem kapták meg e-mail üzeneteiket, mivel a szerver elromlott, és a szolgáltatást csak másnap délutánra tudták helyreállítani. Összesen 4500 ügyfél vesz részt a négy hónapos teszt működtetésben. A cég eredetileg májusban indította volna be a FOMA-t, ám minthogy nem tudták időben leküzdeni a felmerült technikai nehézségeket, a tesztelési időszak meghosszabbítása mellett döntött a cég. E döntést indokolta az is, hogy a videotelefon funkciókkal is felszerelt mobiltelefonoknál szoftver gondok merültek fel.
A felhasználók pozitívan értékelték a 3G mobiltelefonok ügyes designját, a FOMA nagyszerű hangminőségét és a nagy sebességű letöltést az i-mode internetszolgáltatás révén. A főbb panaszok: az akkumulátorok nem tartanak soká (Japánban az előfizetők ahhoz vannak szokva, hogy akár 20 napig is készenléti módban vannak a mobiltelefonok), és sokszor nehéz hívást létrehozni Tokión belül. A NTT DoCoMo PR vezetője elmondta, hogy pontosan az ilyen jellegű problémák azonosítása ill. kiküszöbölése a tesztidőszak célja, ebben várják a tesztben résztvevő felhasználók segítségét.