Kínai mobiltelefon gyártók összefogása a piaci részesedés növelése érdekében
A több, mint 100 millió mobiltelefon felhasználóval Kína a világ második legnagyobb mobiltelefon piaca. A helyi cégek piaci részesedése kevesebb, mint 10%. A kínai piacon a vezető helyeken csupa jól ismert, nyugati cég áll: Nokia, Motorola, Siemens és Ericsson - közülük bármelyik piaci részesedése nagyobb, mint a helyi gyártók összesített piaci részesedése.
"Egységben az erő", mondta Gui Shiyong a szövetség fő szponzorának elnöke, "a nemzetközi cégek elleni versenyhez mindenképpen szövetkezniük kell a kínai gyártóknak". Gui szerint a helyi vállalatok összefogása egyben jó hatással lesz a versenyre is a piacon: csökkennek a költségek, javul a technológia és több vevő fog hazai márkájú mobiltelefont vásárolni.
Az első hazai gyártású mobiltelefon három évvel ezelőtt készült el Kínában. Gui várakozásai szerint a helyi mobiltelefon gyártó cégek hamarosan több, mint 50%-os piaci részesedéshez fognak jutni, mivel jobban megértik a helyi piacot, alacsonyabbak a költségeik és a vevőszolgálat terén is előnyük van.