Az ATi TRUFORM technológia részletesebb és finomabb modelleket ígér
Az N-Patchelést (Normal Patch) mind a DirectX 8, mind az OpenGL támogatja. Az eljárás lényegében a három dimenziós objektumokat alkotó háromszögeket az oldalak osztásával több kisebb háromszögre bontja fel.
![](/kepek/hirek/2001/05/npatchmesh.jpg)
Az eredeti objektumot alkotó háromszög csúcspontjainak normálisa az adot csúcspontban találkozó háromszögek normálisainak eredője. Ez alapján megállapítható, hogy az a háromszög egy ív része volt-e, és ha igen, az ív hogyan görbült.
![](/kepek/hirek/2001/05/npatchmodel3.jpg)
Az N-Patchelés után létrehozott új háromszögeket ezen ív mentén már térben rendezi a videochip, ezzel részletesebb és finomabb objektumot hozva létre.
![](/kepek/hirek/2001/05/npatchmodel2.jpg)
A technológia semmilyen fejlesztői támogatást nem igényel, és nagy előnye, hogy a régebbi programok is kihasználhatják az előnyeit. Az ATi egyébként már régebben készített egy 3D Studio Max plugint, amely segítségével megnézhető, hogyan festenek majd az objektumok N-Patchelés után.
A TRUFORM-ot az ATi ősszel megjelenő Radeon 2 videokártyája is támogatja majd.