NVIDIA pletykák: az Xboxtól a GeForce 10-ig
[The Register, Beyond3D] Az utóbbi időben számos érdekes információ látott napvilágot a világhálón az NVIDIA jelenlegi és eljövendő grafikus chipjeivel kapcsolatban. Ezek közül feltétlenül említésre érdemes a Beyond3D fórumában publikált rövid kivonat, mely az NVIDIA termékfejlesztésért felelős alelnökével az E3 kiállításon lefolytatott beszélgetés legfontosabb tanulságait foglalja össze. Ebből a következő tényszerűnek tűnő adatokat emelnénk ki:
- a jövő héten várható a GeForce3 chipre épülő kártyákat támogató hivatalos NVIDIA driver megjelenése
- az Xbox fejlesztése már két évvel ezelőtt megkezdődött, ami valamelyest hátráltatta a PC-s piacra szánt termékek fejlesztését (ezek szerint az NVIDIA úgy gondolja, hogy le van maradva?)
- a cég jelenleg nem foglalkozik a Tile-based architektúra implementálásának gondolatával
- 2001 őszén új termékkel rukkol elő a cég
- az Xbox grafikus chipje a GeForce3 alapjaira épül, ám attól eltér abban a tekintetben, hogy két T&L motor található benne, és természetesen magasabb órajelen működik
- az NVIDIA-nál öt fejlesztői csapat dolgozik új termékek, technológiák fejlesztésén
Prezentációjában Huang, bevallottan nem valós termékneveket használva, utalt a cég jövőbeni termékeire is. Egy általa GeForce 6-nak nevezett termék 2003-ban jelenik majd meg. Az új chip 100 millió tranzisztorból épül fel, 500 MHz-en fut, és képkockánként (frame) 1-5 millió poligon megjelenítésére lesz képes. Ezt követi majd három év múlva a GeForce 10, amely már 300 millió tranzisztort tartalmaz, és működési sebessége a 750 MHz-es frekvenciát is eléri.