78 millió forintnyi segélyt hozott az Árvízvonal
[Email] 2001 márciusában minden idők legsúlyosabb árvize zúdult a Tisza északi szakasza mentén élőkre. Több mint tizenhétezer embert kellett kitelepíteni, a jeges ár levonultával közel másfél ezren maradtak fedél nélkül. Az ország lakossága, mint az elmúlt évek során mindig, egy emberként állt a természeti katasztrófa által sújtott térség lakói mellé.
Egy héttel a tarpai gátszakadás után a négy hazai mobilszolgáltató, a Pannon GSM, a Vodafone, a Westel és a 0660 közös segélyakció keretében gyűjtést kezdeményezett a károsultak megsegítésére. A "Nemzeti Mobilvonal" egyszerű és közvetlen lehetőséget nyújtott Magyarország több mint 3 millió mobiltelefon-előfizetője számára, hogy erejükhöz mérten adakozzanak az árvízkárosultak javára. Az országos médiák bevonásával meghirdetett akció során az előfizetők a 1749-es szám felhívásával hívásonként száz forinttal támogathatták a bajba jutottakat.
A 2001. április 8-án lezárult országos adományozási akció során több mint 780.000 hívás érkezett a szolgáltatók által közösen fenntartott számra. Az így befolyt 78 millió forintot meghaladó összeget a mobilcégek három karitatív szervezetnek: a Magyar Máltai Szeretetszolgálatnak, a Magyar Ökumenikus Szeretetszolgálatnak, illetve a Magyar Vöröskeresztnek ajánlották fel.