ADSL-lel kapcsolatos elvárások és felhasználói szokások Japánban
[AsiaBizTech] A Nikkei Netnavigator piackutató intézet felmérése szerint Japánban az ADSL szolgáltatásra várók közül sokan leginkább élvezhető minőségű mozgóképek letöltésére vágynak, de a tényleges ADSL felhasználók többsége a hagyományos Web-böngészésre használja a broadband szolgáltatást.
Ezek szerint a várakozásoktól eltérő a tényleges előfizetői magatartás, a Web-helyek böngészése és a szoftverek letöltése az előzetes várakozásoknál jóval nagyobb szerepet tölt be az ADSL felhasználók körében.
A következő táblázat azt mutatja, hogy miként alakulnak az ADSL felhasználással kapcsolatos előzetes várakozások azok között, akik tervezik a szolgáltatás használatát:
1. | Mozgóképek nézése |
74,6%
|
2. | Szoftverek letöltése |
66,4%
|
3. | Web-helyek böngészése |
45,9%
|
Amint az látható, az ADSL szolgáltatás bevezetése előtt igen magas a mozgóképek nézésével kapcsolatos várakozás. Ezzel szemben azon felhasználók körében, akik már élvezik az ADSL szolgáltatás nyújtotta előnyöket, a tényleges felhasználás az alábbiak szerint alakul:
1. |
Web-helyek böngészése |
80,2%
|
2. | Szoftverek letöltése |
73,5%
|
3. | Mozgóképek nézése |
57,4%
|
A Web-helyek böngészése jelentősen magasabb a korábbi várakozásokhoz képest, míg a mozgóképek nézése jóval alacsonyabb.
A véleményekkel kapcsolatos kérdőíven sokan jelezték azt, hogy a megfelelő tartalom hiányában ilyen alacsony a mozgóképek nézésének aránya, azaz nagyon kevés olyan szolgáltató van egyelőre Japánban, amely már a broadband hozzáférésre hegyezné ki az általa nyújtott tartalmat.
Érdekes a következő összehasonlító táblázat, amelyben az ADSL-re várakozók és az ADSL-t már használók véleményét hasonlítja össze a Nikkei Netnavigator.
Már használja az ADSL-t
|
Tervezi az ADSL használatát
|
|
Web-helyek böngészése |
80,2%
|
45,9%
|
44,4%
|
26,2%
|
|
Instant messaging (pl. ICQ) |
5,6%
|
13,9%
|
Web-helyek létrehozása |
6,2%
|
7,4%
|
BBS |
8,0%
|
15,6%
|
Zenei tartalom |
19,1%
|
13,1%
|
Mozgókép tartalom |
40,7%
|
46,7%
|
Hálózati játékok |
57,4%
|
74,6%
|
Online vásárlás/aukciók |
14,8%
|
20,5%
|
Szofterek letöltése |
73,5%
|
66,4%
|
Videó chat |
1,9%
|
13,1%
|
Hang chat |
3,1%
|
26,2%
|
Internet telefonálás |
4,3%
|
5,7%
|