Az NTT DoCoMo második pénzügyi féléves nyeresége közel kétszeresére, 1,2 milliárd $-ra nőtt
[Bloomberg] Az eredmények a cég korábbi várakozásait is felülmúlják, miután a cég fél év alatt 3,4 millió új előfizetővel bővült. A csoport szintű nettó nyereség 1,2 milliárd $-ra nőtt, szemben az egy évvel korábbi hasonló időszakban elért 601 millió $-hoz képest. A forgalom 26%-kal 20 milliárd $-ra nőtt a március 31-ével zárult pénzügyi félévben.
A DoCoMo kezében van az évi 70 milliárd $-os japán mobiltelefon piac 60%-a, a világszintű összehasonlításban a cég második helyen áll a Vodafone-csoport mögött. A DoCoMo egyúttal azt is bejelentette, hogy csökkenteni fogja árait. Egyre növekszik a verseny a japán piacon, miután a Vodafone emelte részesedését a rivális Japan Telecomban.
A DoCoMo Japánban is és világszinten is piacvezető az Internet-kész mobiltelefonok piacán, i-mode nevű szolgáltatását számos amerikai és európai szolgáltató szeretné bevezetni, de egyelőre csak határozatlan lépéseket tettek ezzel kapcsolatban. Március végén a DoCoMo-nak 21,75 millió i-mode előfizetője volt, ezt a mostani pénzügyi évben szeretnék 29,8 millióra növelni.
A március 31-ével végződött pénzügyi évben a DoCoMo csoport nettó profitja a várakozásokhoz képest nagyobb ütemben, 45%-kal 2,97 milliárd $-ra nőtt az egy évvel korábbi 2,04 milliárd $-ról. A teljes pénzügyi éves forgalom 26%-kal 38,05 milliárd $-ra nőttek, ez meghaladta a cég korábbi 37 milliárd $-os előrejelzéseit. A mostani pénzügyi évben a cég 3,16 milliárd $-os nettó nyereségre és 43 milliárd $-os forgalomra számít.
A 2001-es pénzügyi évben az átlagos havi forgalom 70,2 $ volt, a cég szerint ez a mostani pénzügyi évben 69,6$-ra fog csökkenni.
A DoCoMo a 2001-es pénzügyi évben 8,2 milliárd $-t költött befektetésekre, a 2002-es pénzügyi évben a tervezett beruházások összege 8,69 milliárd $.