Egy ideálisnak tűnő középkategóriás grafikus megoldás: Matrox G550
Meg nem erősített hírek szerint a Matrox heteken belül bejelenti a G400/G450 széria folytatását, a G550-et. A kiszivárgott, fenntartásokkal kezelendő specifikációk egy középkategóriás feature-gazdag chipet sejtetnek, amelyet valószínűleg az NVIDIA Geforce 2 MX és a PowerVR KYRO II szegmensében kívánnak hadrendbe állítani.
A kiszivárgott, nem hivatalos specifikációk:
- 0,18 mikronos technologia
- AGP 1X, 2X, 4X
- 360 MHz RAMDAC
- 32 MB DDR memória
- OpenGL és DirectX támogatás
- 256-bit DualBus
- Új DualHead Display opciók
- Vibrant Color Quality 2 rendering
- Environment-Mapped Bump Mapping
- Matrox Skinning
- Displacement Mapping
- UltraSharp DAC
- Chipre integrált TV-jel átalakító - kimeneti
- Hardveres DVD gyorsítás
Jól látható, hogy a GeForce3 létjogosultsága a piacon inkább szimbolikus, mint gyakorlati. A DX8-ra épülő játékok hiánya abszolút nem indokolja a GeForce2-nél fejlettebb és gyorsabb chipek létjogosultságát, függetlenül attól, hogy kétségtelenül korszakalkotó architektúra a GeForce3-é.
A piacon a legnagyobb harc - a gyártók bevételének legnagyobb részét hozó - középkategóriás kártyák között van. Ezek a kártyák azok, melyek olcsó árukkal és gazdag képességeikkel gyakorlatilag minden piaci szegmens igényeit ki tudják elégíteni, amolyan "játssz és dolgozz" analógiára. Ebben a kategóriában a G550 egy tökéletes megoldás, sőt talán a legjobb, mivel a vállalati piacon a Matrox név fénye máig töretlen.
Sajnos egyelőre a G800-ról nem tudni biztosat, de biztos vagyok benne, hogy nem kell még temetnünk - sőt. Számos pletyka-szinten ismert képessége (beágyazott memória licenc a Bitboystól?), a driverekben még mindig látható utalások azt a tézisemet erősíti, hogy csupán elcsúsztatták a megjelenését az Xbox-szal, DX8-cal, no és az arra épülő játékokkal fémjelzett őszi szezonra. Utólag be kell látnom, hogy valóban nem lett volna túl jó lépés egy újabb DX8-gyorsító piacra dobása. A GeForce3 megjelenésével az NVIDIA is inkább presztízsgyőzelmet aratott, mintsem pénzügyit. Mert mi is a GeForce3? Egy jó drága, alapvetően az Xboxba tervezett erődemonstráció, a technonógiai győzelem zászlója, amelynek eladási számai DX8-as játékok tömege nélkül nem lesznek túl meggyőzőek...