A Philips fontolóra veszi mobiltelefon részlegének eladását
Tavaly a cég 13,5 millió mobiltelefont adott el, így a világpiacon a 9. helyen állnak. A divízió nyeresége tavaly 881.000$ volt, szemben a 470.000$-os veszteséggel 1999-ben. Nanda Huizing, a cég szóvivője februárban azt közölte, hogy a cég idei évre tervezett 20 millió darabos mobiltelefon eladási száma némileg túlzott, részben az USA-ban lecsökkent kereslet miatt. Huizing szerint a piaccal együtt fog nőni a Philips is, ez 20-25%-os növekedést jelent.
A Philips szerint az idén 500 millió mobiltelefon fog elkelni világszerte. A Nokia éppen e hónap elején vitte le várakozásait a globális mobiltelefon eladásokat illetően: míg korábban 550 millió darabra számított a finn óriás, addig most 450-500 millió közötti darabszám az előrejelzés. 2000-ben a Dataquest piackutató cég adatai szerint 46%-kal 413 millió darabra nőtt a mobiltelefonok eladása.
Az elemzők szerint a növekedési ütem lassulása mögött két fő tényező áll: a világgazdaság lelassulása és az, hogy a fogyasztók várnak a jobb, Internet-kész telefonokra mielőtt lecserélnék készüléküket.