Online játékok nélkül maradnak a japán Xbox-tulajdonosok?
A papír szerint a Microsoftnak először ki kell építeni a megfelelő "rajongói tábort" a 18-30 év közötti férfiak körében, és csak ezután fektet majd be az internetes játékokba.
Az elemzők meglehetősen szkeptikusan fogadták a hírt. Szerintük ugyanis bármennyire is jók a Microsoft Xbox hardverparaméterei, az online játék hiánya miatt a konzol könnyen hátrányba kerülhet majd a PlayStation2-vel szemben, amelyhez ebben a hónapban jelennek meg az internetes hálózati kapcsolatot biztosító eszközök.
Az olyan játékok, mint az Everquest, vagy a Sega Dreamcast-on játszható Fantasy Star Online rengeteg embert vonzanak. Az Everquest online fantasy játéknak például nem kevesebb, mint 80.000 játékosa van világszerte egyszerre, és összesen 330.000 ember kapcsolódik be rendszeresen a játékba, amiért havi 10 dollárt fizet.
A Microsoft mereven elzárkózott a dokumentum tartalmának ismertetésétől illetve bármilyen kommentártól. "A dokumentum tartalma nem nyilvános. Nem mondhatom el, mi hangzott el a konferencián és a stratégiánkkal kapcsolatos időpontokról sem beszélhetek" - nyilatkozta a Microsoft szóvivője Kazuyuki Takada.