Windows XP: ma készül el a Beta 2
Valentine azt is elmondta, hogy a Windows XP-vel jelentős mértékben az otthoni felhasználókat, s kevésbé a vállalati felhasználókat célozza meg a Microsoft. A vállalati ügyfelek kritizálták a Microsoft Windows XP piacra dobási és marketing stratégiáját, mondván, hogy a cég semmit nem tett annak érdekében, hogy az XP-t népszerűsítse ezek körében vagy akár csak elmagyarázza, miért lehet fontos az XP ezen a piacon.
Valentine szerint tudatos stratégiai döntésről van szó, mivel a vállalati ügyfelek jelentős része már áttért a Windows 2000-re és nekik tényleg nem alapvető fontosságú az áttérés a Windows XP-re. Valentine elmondta, hogy a Windows XP-t elsősorban az otthoni felhasználóknak szánja a cég, mivel ott eddig főleg a kevésbé stabil Windows 9x/ME operációs rendszerek az elterjedtek - ezekhez képest az NT/2000 stabilitását és megbízhatóságát nyújtja a Windows XP és az eddigi legjobb NT-alapú játék ill. egyéb otthoni szoftver támogatást.
Azonban Shawn Sanford, a Windows ügyfelekért felelős csoportszintű termékmenedzser szerint számos olyan tulajdonsága van az XP-nek, ami miatt a vállalati ügyfeleknek is érdemes lehet az áttérésen gondolkodni. Ezek között van többek között: a mobil felhasználóknak szánt új eszközök, az új segítségnyújtási és támogatási eljárás, a hálózati konfigurálás kábel nélküli rendszereknél és az alkalmazás és eszköz kompatibilitás.