A Nintendo rossz néven veszi az Xbox reklámokat
A Xbox őrület már most elkezdődött, holott még messze járunk attól, hogy a valódi példányok az üzletek polcaira kerüljenek. Csakhogy azok a vásárlók, akik az Xboxra ácsingóznak, valószínűleg nem fognak más termékre pénzt költeni, inkább megvárják az újabb csodagép megjelenését. Ez pedig érzékenyen érintheti a többi gyártót.
A Microsoft 500 millió dollárt akar költeni az Xbox hirdetésére. A szoftvercég terméke elsősorban a két legjelentősebb gyártó, a Sony és a Nintendo számára jelenthet problémát.
A Nintendo képviselője szerint azt akarták sugallni az üzleteknek, hogy ígéretek helyett inkább arra koncentráljanak, ami ténylegesen megtalálható a polcokon, és inkább ezeket a termékeket próbálják meg eladni.
A tiltakozás első gondolatra kicsit mosolykeltő, de jelentős összegekről van szó. A tavalyi videojáték eladások péládul 6,5 milliárd dollárról 6,9-re nőttek, állítólag részben azért, mert sokan vártak a PlayStation 2 megjelenésére. A Nintendo szerint a játékeladások kampányszerűen folynak, és a tényleges megjelenésnél két hónapnál hamarabb nem érdemes beharangozni az új termékeket, mivel ezzel tovább nem növelhetők az eladások. A Microsoftnak egyébként is régóta - jól bevált - stratégiája, hogy jó előre bejelenti termékeit, ezzel is távol tartva a leendő vásárlókat az esetleges konkurens termékektől.
A Microsoft ugyanakkor úgy nyilatkozott, hogy csak a vásárlók tájékoztatása állt szándékában, mivel az utóbbi időben rengeteg kérdés érkezett a céghez az Xboxszal kapcsolatban. A cég nem érti, a Nintendo miért akarja ellenőrizni, hogy milyen információk jussanak el a végfelhasználókhoz.