2007-ig várhatóan átlagosan évi 40%-kal fog nőni az LCD asztali kijelzők forgalma
Mi több, az USA-ban már jelenleg is kaphatók 499$-ért 15"-os kijelzők, bár a legújabb modellek átlagára egyelőre 750$ - míg a 17" ill. 18"-os kijelzők ára helyenként eléri a 899$-t, ez kb. 60%-kal alacsonyabb, mint tavaly nyáron. Az IDC egyik elemzője, Eric Haruki szerint a legolcsóbb 15"-os kijelzők ára nyárra 350$-ra fog lemenni, míg a márkás kijelzők ára 400$ körül lesz. Haruki úgy véli, hogy a 17" ill. 18"-os kijelzők ára 700$ körülire csökkenhet.
2007-ben a Stanford Resources konzervatívnak mondható becslései szerint 91,2 millió darab lapos kijelző fog elkelni, ami összesen 24,4 milliárd $ forgalmat jelent. Idén a várható eladott darabszám 12,2 millió, a forgalom értéke pedig 6,6 milliárd $. Ez azt jelenti, hogy 2007-ben a teljes monitor piac 38,9%-át fogják kitenni a lapos kijelzők, míg az idén 9,4% lesz ez az érték.
Jelenleg Japánban a legnagyobb a piaci részesedése a lapos kijelzőknek, de az idén az USA le fogja előzni a felkelő nap országát az összes eladott LCD monitorok tekintetében (4,3 millió), ezzel az USA a világpiac 34,9%-át tudhatja magáénak.
2000-ben a világ legnagyobb TFT-LCD kijelző gyártója a NEC-Mitsubishi volt mintegy 1,1 millió db kijelzővel ez a világtermelés kb. 8,5%-a. A más márkanév (pl. Compaq, Dell) alatt eladott NEC-Mitsubishi kijelzők száma pedig 1,2 millió volt tavaly.
1998-1999-ben jelentős befektetéseket tettek a japán, tajvani és dél-koreai gyártók az LCD kijelzők gyártásába, 2000. végére ez vezetett a túltermeléshez, idén ennek köszönhetően csökkennek az árak - a fogyasztók legnagyobb örömére és a gyártók legnagyobb bánatára ... (E jelenséghez nem kis mértékben járult hozzá a PC kereslet csökkenése az utóbbi időben.)