:

Szerző: Barna József

2001. február 25. 01:19

Másfél milliárd felett a hazai online reklámpiac

[Sajtóközlemény] Jelentős szereplővé vált az internet a reklámpiacon, a hirdetők 1,59 milliárd forintot költöttek

[Sajtóközlemény] Jelentős szereplővé vált az internet a reklámpiacon, a hirdetők 1,59 milliárd forintot költöttek el online reklámozásra a tavalyi évben. Az utóbbi három évben robbanásszerű növekedéssel több mint 26-szorosára nőtt az online reklámpiac.

A Magyar Reklámszövetség Internet Tagozata két évvel ezelőtt kezdte el közzétenni a hazai internetes reklámpiacra vonatkozó felmérését. Az ötödik Online Reklámköltés Riport az IDC közreműködésével készült el.

A tavalyi év első félévében mért 627 millió forint után a második félévben 963 millió Ft-ra bővült a piac. A növekedés közel kilencszeres az 1999 I. félévében mért 110 millió forinthoz képest. Novák Péter, a Magyar Reklámszövetség Internet Tagozatának vezetője a piaci folyamatokkal kapcsolatban kiemelte:

  • az internet éretté válásának folyamatában minden eddiginél fontosabb folyamatok játszódtak le az elmúlt évben, a marketingstratégia szerves részévé vált,
  • jelentősen megnőtt a rendszeres használók száma, minőségi változások történtek a tartalomszolgáltatás területén is, más hagyományos médiummal is összehasonlítható néhány honlap látogatottsága,
  • legnagyobb megrendelőkké az interaktív ügynökségek váltak, a piac 41%-át lefedve a negyedik negyedévben,
  • kismértékben növekedett a piac koncentrálódása, az 5 legnagyobb online médiatulajdonos a költések közel 75%-át szerezte meg az utolsó negyedévben,
  • továbbra is az IT/telco/internet szektor költötte a legtöbbet, bár súlya tovább csökkent (46%), utána a médiavállalkozások (21%) és a pénzügyi szektor (14%) következik, míg a legnagyobb növekedés az autóipar és a fogyasztási cikkek területén valósult meg,
  • a legkedveltebb hirdetési eszköz továbbra is a banner (88%), az email hirdetések aránya megháromszorozódott.
Tom Schwieters, az IDC Hungary ügyvezetője a nemzetközi folyamatok tükrében fontosnak tartja, hogy
  • a kelet-európai piacok még a fejlődés kezdeti fázisában vannak, a következő években dinamikus növekedés várható,
  • az amerikai és nyugat-európai piacon a gyorsuló növekedés mérsékeltebbé vált a közel 6 éves dinamikus bővülés után, ehhez képest a 3 éve induló magyar piac még erőteljes bővülés előtt áll,
  • ezt nagyban segítheti a nyugati piacokon már bevált eszközök begyűrűzése.
Az Online Reklámköltés Riport az online médiatulajdonosok önbevallásán alapuló felmérés a hazai online reklámpiac fejlődéséről, mely elkészítéséhez több mint 60 honlapról szolgáltattak adatokat a médiatulajonosok, lefedve ezzel a teljes online reklámpiacot.

A felmérés teljes anyaga a http://www.mrsz.hu honlapon érhető el.

a címlapról