A negyedik negyedévben nőtt az Internetes kereskedelem aránya az összes eladásokon belül az USA-ban
A felmérést az USA kereskedelmi minisztériuma végzi, idestova öt negyedéve. Az eredmények azt mutatják, hogy egyelőre még mindig kicsi a súlya az Internetes kereskedelemnek az USA-ban. Mindenesetre a negyedik negyedév volt az első olyan időszak, amelyben sikerült elérni a bűvös 1%-os.
A felmérés célja az, hogy megvizsgálják azt, hogy milyen hatással van az Internetes kereskedelem a gazdaság egészére. 2000-ben az Internetes kiskereskedelmi forgalom összesen 25,8 milliárd $ volt, ez az összes kereskedelmi forgalom 0,8%-a volt. 1999-ben a fogyasztók 17,3 milliárd $-t költöttek Internetes vásárlásokra, ami több, mint kétszerese volt az 1998-as 7,7 milliárd $-nak.
A teljes kiskereskedelmi forgalom a tavaly negyedik negyedévben az előző negyedévhez képest 5,4%-kal 856 milliárd $-ra nőtt. Az Internet alapú forgalom 35,9%-ot nőtt a harmadik negyedévhez képest.
A cégek saját bevallása szerint az Amazon.com, a legnagyobb Internetes kiskereskedő az ünnepi szezonban 31 millió árucikket szállított le, a Yahoo! USA-beli bevásárló site-jain keresztül lebonyolított megrendelései megduplázódtak.
A Web site látogatottságot mérő Media Metrix piackutató cég adatai szerint az online boltok átlagos heti látogatottsága a Karácsonyt megelőző öt héten 34,3 millió volt, szemben az egy évvel korábbi hasonló időszakban megfigyelt 26,3 milliós értékhez.
Elemzők szerint egyszerű az oka a növekedésnek: több fogyasztónak van Internet hozzáférése és egyre kevésbé tartanak az online vásárlásoktól. A szállítási késések is ritkábbak voltak, mint 1999-ben.