Az Ericsson azonnali segítségnyújtása a legutóbbi földrengések után
[Ericsson] Az el salvadori és az indiai földrengés után az Ericsson az Ericsson Response program keretében nyújtott segítséget. Az Ericsson Response program egy olyan kezdeményezés, melynek során a vállalat globális és regionális kommunikációs-technológiai szakértelmét és erőforrásait mozgósítja a katasztrófák okozta emberi szenvedések enyhítése érdekében.
A rendkívül súlyos indiai földrengések során meghibásodott a Birla AT&T GSM hálózata az indiai Gujaratban, Gandidhamban pedig a 40 GSM bázisállomás közül 32 leállt. Az Ericsson India, a Birla, az AT&T, a Nemzetközi Vöröskereszt és az ENSZ, illetve a svéd nagykövet együtt dolgozik a károk helyreállításán.
Az Ericsson emellett műholdas telefonokkal illetve más mobil eszközökkel látta el a helyi szolgáltatót, a Vöröskeresztet és a Vörös Félholdat. Az Ericsson több indiai alkalmazottja egynapi keresetét is felajánlotta a földrengés károsultjainak, ehhez hozzájárul anyagilag az Ericsson India is.
A hasonlóan pusztító el salvadori földrengés után komoly zavarok léptek fel a hálózatban a megnőtt hívásforgalom miatt. Az Ericsson Guatemala azonnal megkezdte a hálózat üzemének helyreállítását.
Az Ericsson régió-beli munkatársai a katasztrófa helyszínére érkezve az Ericsson Response programja keretében együttműködtek a Salvadori és a Nemzetközi Vöröskereszttel illetve Nemzetközi Félholddal. Az Ericsson El Salvador alapvető kommunikációs eszközöket és mentőeszközöket adományozott a helyi Vöröskeresztnek.