Japánban a B2B piac 944 milliárd $-t fog kitenni 2005-ben
A tanulmány egyik legfontosabb megállapítása az, hogy 2000-ben a business-to-business (B2B - vállalat-vállalat) forgalom nagysága 185,30 milliárd $ volt, míg a business-to-consumer (B2C - vállalat - fogyasztó) eladások értéke 7,07 milliárd $ volt. A tanulmány előrejelzései szerint a B2B piac kb. 400%-kal fog nőni 2005-re és összesen 944 milliárd $ értékű lesz, míg a B2C piac mérete 114,10 milliárd $ lesz.
A B2B piac iparág szerinti megoszlása azt mutatja, hogy élenjárók az elektronikai, az információt-technológiai ill. az autógyártó vállalatok, ezek a 2000-es forgalom 90%-át teszik ki. A tanulmány előrejelzései szerint ez az arány 48%-ra csökken vissza 2005-re, mivel az építőipari vállalatok és más szektorok szintén emelik az online kereskedelm arányát. A tanulmány szerint lesznek olyan iparágak is, ahol az e-kereskedelem továbbra is csak lassan fog terjedni: pl. vegyipar, papír és irodaszer ellátás, elektromos és gázművek. Ennek eredményeként egy újabb ipari választóvonal jöhet létre azok között az iparágak között, amelyeknél gyorsan terjed az e-kereskedelem ill. azok között, amelyek e szempontból lemaradnak a többiek mögött.
A tanulmány azt is kimutatja, hogy a B2B kereskedelemből az e-piaci tranzakciók súlya 0,9% (1,72 milliárd $). Ezzel szemben 2005-re az e-piaci tranzakciók forgalma az összes B2B kereskedelem 39,4%-át fogja kitenni, ami 374 milliárd $-t jelent.
2000-ben a B2C piacon a mobil telefonokon ill. egyéb mobil eszközökön végrehajtott e-kereskedelmi tranzakciók jelentették a piac 7,2%-át, azaz 0,51 milliárd $-t. Ugyanez az arány 2005-ben 18,4% lesz, azaz 21,02 milliárd $.