A Blizzard bejelentette a Warcraft III: Reign of Chaos stratégiai/szerepjátékában résztvevő fajok véglegesített részleteit
A Warcraft III stratégiai/szerepjátékban négy alaposan eltérő fajjal találkozhatunk majd, mindegyiknél a saját egyedülálló egységeivel, mágikus képességeivel és fegyvereivel, hogy új fordulatot vehessen a Warcraft világ örökös háborúja. A jól ismert Emberi és Ork fajok mellett megjelennek az élőhalottak, és a Night Elves nevű titokzatos faj. A korábban bejelentett Démon faj képviselői csak nem játszható karakterek (NJK-k) képében fognak feltűnni, és kísérletet tenni a másik négy faj totális kipusztitására.
Frank Pearce, a Warcraft III team vezetője a következőket mondta a játékáról: "A Warcraft III fejlődése alatt folyamatosan csiszoltuk a legapróbb elemeket is, hogy a lehető legjobb játékélményt biztosíthassa a játékosnak. Hónapokkal az első használható változatok után, most véglegesítettük a játszható fajok, a nem játszható karakterek és a természetes karakterek részleteit. Jelenleg a fajok egységeinek véglegesítésén, a mesterséges intelligencia csiszolásán és a küldetéseken dolgozunk."
Fajok leírása:
Emberek: Az emberiség nagy védelmezői tovább
harcolnak a gonosz sötétség és a háború
világában. Az emberek fő erejüket a katonáskodás
világának és a technológiáiknak köszönhetik.
Saját hasznukra alakítják át a környezetet,
páncélt, fegyvereket, gépeket és befogott állatokat
használnak. Az emberi faj legjelentősebb képviselői
olyan karakterekből állnak, mint a gyalogosok (Footman), lovagok
(Knight), papok (Elven Priest), boszorkányok (Elven Sorceress), a mozsárágyú
team-ek (Dwardven Mortar Team) és a lövészek (Dwarven Rifleman).
Az emberi hősök között pedig a Paladin, az Arch-Mage,
a Ranger és a Mountain King karaktereket találjuk.
Orkok: Az őrült orkok újból összegyűlnek, és felkészülnek, hogy szembe nézhessenek a félelmetes démonokkal, akik meg merték sérteni az ősidők óta jól működö kifinomult társadalmukat. Az orkok leginkább brutális erejükben és a közelharcban nyújtott tehetségükben bíznak. Az ork horda kiemelkedő karakterei a Grunt, a Troll fejlövész (Troll Head Hunter), a Wyvern Rider, a Shaman és a Troll boszorkánymester (Troll Witch Doctor). A legfőbb ork vezetők pedig a Farseer, a Blade Master, a Tauren törzsfőnök (Tauren Chieftain), és az árnyékvadász (Shadow Hunter).
Night Elves: Ezek a misztikus nehezen meghatározható
lények a világ egyik legidősebb fajához tartoznak.
Századok óta el voltak már rejtőzve a világ
elől és nyugodtan élték az életüket,
most viszont előjöttek, hogy megvédjék a világot
a fenyegető apokalipszistől. Egységeik között
van az Ent, az íjász (Archer), az őrszem (Sentinel), az
orgyilkos (Assassin), a Treant, és a Hippogryph. Az elf hősök
pedig az erdő őre (Keeper of the Gove), a démon vadász
(Demon Hunter), a Holdpap (Priestess of the Moon) és az Arch-Druid karakterek.
Undead: A csak istencsapásként (Scourge) emlegetett élőhalottak
csordája észak jeges területeiről jött, hogy
a káoszt kihasználva megpróbálják ledönteni
a kialakult civilizációt. az élőhalott Scourge faj
híres arról, hogy új egységeket tud feltámasztani
akár a csatamező közepén is, ezért a csata
ellenséges áldozatainak hullái nagyon fontosak az élőhalottak
számára. A Scougre képességei legfőképp
a holttesteken és a testrészeken alkalmazható varázslatok
és idézések. Az élőhalott egységek
a Dredge, a Ghoul, a Banshee, a nekromata (Necromancer), a vízköpő
(Gargoyle) és a Frost Wyrm, hősik pedig a halál lovag (Death
Knight), a Lich, a rettegés ura (Dread Lord), és az Abomination
nevű "förtelem".
A Warcraft III főbb tulajdonságai:
- Amíg a legendás hősök vezette erőteljes seregek teljesítenek egy-egy küldetést tapasztalati pontokat szereznek, és különleges képességű tárgyakra tehetnek szert.
- Teljesen 3D-s interaktív világ, nem játékos karakterekkel, kóborló szörnyekkel, semleges városokkal, erődítményekkel és tornyokkal benépesítve, amit a környezeti effektek tesznek teljesssé.
- A csontváz alapú és felületi animációk lehetővé teszik, hogy az eddig 2D-s játékokban megszokott képkockákból álló mozgatás helyett, gyakorlatilag végtelenül folyamatos 3D-s mozgást láthassunk.
- A küldtés editorban készíthetünk saját 3D-s pályákat, sőt akár komplett küldetéseket beprogramozott NJK karakterekkel, varázslatokkal és egyéb változtatható környezeti tényezőkkel.
- Kiterjesztett többjátékos lehetőségek a Battle.net-en keresztül, többféle játékmóddal.
A Warcraft III: Reign of Chaos 2001 folyamán fog megjelenni Windows 9x/ME/2000/NT op. rendszerekre, illetve 2002-ben várható a játék Mac-es verziója.