:

Szerző: Bodnár Ádám

2001. január 29. 12:24

Az IBM volt a legnépszerűbb notebook-gyártó a tavalyi utolsó negyedévben

[ZDNet] Az asztali számítógépek piacán tapasztalható drasztikus visszaesés ellenére a hordozható gépek sikeresebbek voltak, mint valaha. A Dataquest felmérései szerint 2000 negyedik negyedévében 21 százalékkal több notebook talált gazdára, mint egy évvel korábban.

[ZDNet] Az asztali számítógépek piacán tapasztalható drasztikus visszaesés ellenére a hordozható gépek sikeresebbek voltak, mint valaha. A Dataquest felmérései szerint 2000 negyedik negyedévében 21 százalékkal több notebook talált gazdára, mint egy évvel korábban.

A gyártók közötti versenyt a ThinkPad sorozatát teljesen felújító IBM nyerte, a piaci részesedése 2000-ben elérte a 13,5 százalékot. Az első helyről éppenhogy lecsúszott a Dell, amely 13 százalékos piaci részesedést mondhatott magáénak. A bornzérmet a Toshiba szerezte meg 12,5 százalékkal. Pontszerző helyen végzett továbbá a Compaq (12 százalék), a Sony (6,5 százalék) és az NEC.

Ami a kiskereskedelmi piacot illeti, a Compaq év közben még 40 százalékos piaci részesedéssel rendelkezett, de a Sony erősítése nyomán decemberre fej-fej mellett haladtak az eladások. Végül a Compaq 22,5 százalékos részesedését a Sony 1,2 százalékra közelítette meg és 21,3 százalékos részesedést szerzett - állítja a PC Data.

Ami az év utolsó hónapját (és főként a karácsonyi bevásárlási szezont illeti, a Compaq 31,2 százalékos piaci részesedését a Sony a maga 26,6 százalékával csak messzebbről nézhette.

Szakértők szerint a notebook-eladások annak ellenére gyorsabban nőnek majd az asztali gépeknél, hogy a hordoható gépek átlagos eladási ára 800-900 dollárral magasabb a desktop konfigurációk 900 dolláros átlagos áránál.

a címlapról