Két tanulmány szerint is növekszik az online hirdetések száma Amerikában
Az AdRelevance, a Jupiter Media Metrix egyik divíziója most közzé tett jelentésében azt találta, hogy az online hirdetetések letöltési száma decemberben 21%-kal nőtt novemberhez képest és immár csúcsnak számító 65 milliárd hirdetés-letöltést regisztráltak. A Forrester Research előrejelzései szerint pedig az idei várható 550 ezer $-os vállalatonkénti online marketing kiadás 2003-ra 1 millió $-ra fog nőni. 2005-ben pedig a digitális marketing az USA-ban összesen 63 milliárd $-ot fog kitenni.
Charles Buchwalter, az AdRelevance médiakutatási alelnöke szerint tény és való, hogy sok negatívuma van az online hirdetéseknek, de a hirdetők folyamatosan fejlesztik stratégiájukat és az online hirdetések folyamatosan nőnek.
A mostani két jelentés ellentétben áll a mostanában e témában elhangzott véleményekkel, miszerint az online hirdetések szerepe csökken, ami többek között a Yahoo 2001-es kilátásainak csökkentéséhez is vezetett. Buchwalter elmondta, hogy a cégek által elért bevételek jelentősen eltérhetnek a mostani jelentés adataitól, hiszen a hirdetők jelentős engedményeket kaphatnak.
A hirdetés letöltések száma alapján az első helyen a Yahoo állt 7,62 milliárd letöltéssel, a második helyen a Microsoft MSN-helye állt 6,34 milliárd hirdetésletöltéssel, az iWon lett a harmadik 2,56 milliárd hirdetésletöltéssel, az AOL.com lett a negyedik 2,2 milliárd hirdetésletöltéssel, míg az ötödik helyen az eBay végzett 1,58 milliárd hirdetésletöltéssel.