Hétfőn a Microsoft 220 millió $-os hirdetési kampányba kezdett a Windows 2000 népszerűsítése érdekében
Elemzők szerint az is egyértelmű, hogy a termék eddigi marketingje nem volt méltó ahhoz a termékhez, amely a Microsoft bevallása szerint stratégiai szempontból a legfontosabb a cég életében. A mostani lépés nem sokkal követi Jim Ewel, a cég Windows szerver marketingjéért felelős elnökhelyettes távozását. Delman nem kommentálta azt a kérdést, hogy Ewel távozása és a mostani reklámkampány között van-e kapcsolt, mindössze annyit mondott, hogy a cég marketingjének átalakítása tavaly március óta tart.
Idén három nagyobb marketing kampánya lesz a cégnek, a másik kettő az MSN Internet szolgáltatással ill. az XBox videójáték konzollal lesz kapcsolatos. A Windows 2000 kampány főként TV hirdetésekből és szakmai ill. üzleti kiadványokban lévő reklámokból fog állni, mondta Delman.
A tét mindenesetre nagy: a szerver szoftver piac az USA-ban 93 milliárd $-t tesz ki, ebből a Microsoft-nak egyelőre 4,5 milliárd $ jutott. A cég részvényárfolyama hétfőn 0,88$-ral (1,43%-kal) 60,12$-ra csökkent.