:

Szerző: Vörös Péter

2001. január 23. 00:13

Hétfőn a Microsoft 220 millió $-os hirdetési kampányba kezdett a Windows 2000 népszerűsítése érdekében

[Bloombergs, CNET, Reuters, Yahoo Finance] Mike Delman, a Microsoft hirdetési igazgatója szerint ez esetben arról van szó, hogy a marketing késve követi a terméket ill. annak szállítását. Delman véleménye szerint a cég úgy vélekedik, hogy még hangsúlyozottan támogatni fogja a tavaly februárban piacra dobott operációs rendszer családot. A lépés arra is utal, hogy a korábban várt elterjedési ütemnél jóval lassabban térnek át a fogyasztók ill. vállalati ügyfelek a Windows 2000-re. Főként a csúcskategóriájú szervereknél lassú a Windows 2000 terjedése, pedig a cég nagyon remélte azt, hogy meg tudja vetni a lábát ezen a piacon.

Elemzők szerint az is egyértelmű, hogy a termék eddigi marketingje nem volt méltó ahhoz a termékhez, amely a Microsoft bevallása szerint stratégiai szempontból a legfontosabb a cég életében. A mostani lépés nem sokkal követi Jim Ewel, a cég Windows szerver marketingjéért felelős elnökhelyettes távozását. Delman nem kommentálta azt a kérdést, hogy Ewel távozása és a mostani reklámkampány között van-e kapcsolt, mindössze annyit mondott, hogy a cég marketingjének átalakítása tavaly március óta tart.

Idén három nagyobb marketing kampánya lesz a cégnek, a másik kettő az MSN Internet szolgáltatással ill. az XBox videójáték konzollal lesz kapcsolatos. A Windows 2000 kampány főként TV hirdetésekből és szakmai ill. üzleti kiadványokban lévő reklámokból fog állni, mondta Delman.

A tét mindenesetre nagy: a szerver szoftver piac az USA-ban 93 milliárd $-t tesz ki, ebből a Microsoft-nak egyelőre 4,5 milliárd $ jutott. A cég részvényárfolyama hétfőn 0,88$-ral (1,43%-kal) 60,12$-ra csökkent.

a címlapról