A Brookdale chipkészlet megjelenése felgyorsítja a Pentium 4 alapú rendszerek terjedését
Az Intel kedden megerősítette azokat az információkat, amelyek a Pentium 4 processzoros gépek a vártnál is gyorsabb elterjedéséről szólnak. Paul Otellini alelnök szerint az SDRAM-ot támogató Brookdale chipkészlet megjelenése további lökést adhat az legújabb generációs asztali processzorral szerelt számítógépek viharsebes térhódításának.
Az Intel azért tervezett SDRAM-ot támogató chipsetet a Pentium 4-hez, hogy az olcsó SDRAM-ok segítségével a gyártók alacsony áron kínálhassák Pentium 4-alapú konfigurációikat. A processzor megjelenése előtt az Intel minden fórumon hangoztatta, hogy a Pentium 4 csak és kizárólag Direct Rambus DRAM memóriával lesz használható.
Otellini továbbá elmondta, hogy a Brookdale segítségével könnyedén képezhető egyfajta átmenet az SDR SDRAM és DDR SDRAM memóriákat használó konfigurációk és platformok között. Jóllehet korábban a DDR SDRAM és Rambus DRAM összehasonlításakor az alacsony ár a DDR SDRAM mellett szólt, a külöbség ma nem ilyen egyértelmű. Köszönhetően a Pentium 4 megjelenésének, az RDRAM-ok iránti igény érezhetően nagyobb és a gyártók is tudják ezt.
Ma egy PC800 RDRAM modul közel 50 százalékkal kerül többe az azonos méretű PC133 SDRAM modulnál, de a gyártási volumenek emelkedése nyomán a különbség egy éven belül mindössze 10-15 százalékra csökken - véli az Intel.
Az Intel mindenesetre mindent megtesz annak érdekében, hogy hamar elterjedjenek a Pentium 4 alapú számítógépek. A vállalat várakozásai szerint legkésőbb 2002 elején már több Pentium 4 processzort adnak el, mint Pentium III-at.
Otellini szerint a vártál erősebb igények és az Intel gyártási és értékesítési stratégiája miatt már akár 2001-ben eljöhet az az időszak, amikor az eladott processzorok számát illetően a Pentium 4 túlsúlyba kerül.
Ezért az Intel tavasszal óriási reklámhadjáratba kezd. A hirdetési kiadások valószínűleg nem fognak változni az ünnepi időszakhoz képest, pedig hagyományosan ebben a periódusban költenek a cégek a legtöbbet reklámra.
A biztos siker érdekében a tavaszi reklámhadjárat megtervezésére az Intel megnyerte magának azt a Ken Segall-t, aki az Apple "Think Different" kampányával még Emmy-díjat is nyert.