A Macromedia pénzügyi negyedéve a vártnál jobban sikerült
A Macromedia tegnap hozta nyilvánosságra a 2000. december 31-én zárult pénzügyi negyedévének adatait. A beszámoló szerint a vállalat három hónapos forgalma 103,3 millió amerikai dollár volt, ami 61 százalékkal magasabb, mint a megelőző év azono időszakában elért 64,3 millió dolláros szint.
A negyedéves periódusban a Macromedia nyeresége 16,2 millió dollár (részvényenként 29 cent) volt, ami 97 százalékkal magasabb az előző év azonos időszakában realizált 8,2 millió dollátros (részvényenkénti 15 centes) profitnak. A First Call elemzői 25 centes részvényenkénti nyereségre számítottak amit a Macromedia 4 centtel múlt felül.
Bár a vállalat negyedéve kedvezően alakult és számos új terméket megjelentetett (Dreamweaver 4, Dreamweaver UltraDev 4 és Fireworks 4), az előrejelzések szerint a kedvezőtlen gazdasági körülmények miatt a közeljövő eredményei nem lesznek túl meggyőzőek.
A Macromedia továbbá bejelentette, hogy felvásárolja a korábbi partnerét az Allaire-t. Ezzel a lépéssel a Macromedia termékportfólióját olyan szerveroldali webes alkalmazásokkal egészíti ki, mint a ColdFusion vagy a Jrun.
A 360 millió dolláros vételárat a Macromedia készpénzzel és részvényekkel egyenlíti ki. A Macromedia minden egyes Allaire részvényért 3 dollárt és 0,2 saját részvényt ad.
Ami az idei évre előrejelzett adatokat illeti, a Macromedia 630 millió dolláros éves forgalomra és 1,70 dolláros rszévényenkénti nyereségre számít.