A Creative leszállította a százezredik NOMAD Jukebox digitális audio-lejátszóját
[Creative] A világ legnagyobb PC-, és internet-alapú digitális szórakoztatóeszköz gyártója, a Creative ma bejelentette, hogy a NOMAD Jukebox nevű digitális audio-lejátszójából leszállította a százezredik példányt.
A NOMAD Jukebox-ról: A Discman méretű Jukebox-ban jelenleg 6 GB-os winchester van, amit a későbbiekben (valamikor ebben az évben) egy 12 GB-os verzió követ, illetve vált fel. A HDD-ket az IBM és a Fujitsu szállítja a Creative-nek. Az 5 percnyi (!) shock protection-t 8 MB DRAM puffer biztosítja.
Egyéb jellemzők: 100 órányi MP3 zene tárolása 128Kbps kódolást használva, 6 órás standard lejátszási idő 4 db AAA-s elemmel, mikrofon + diktafon funkció, egyebek között MP3, WMA, WAV lejátszási lehetőség, USB csatlakozás a PC-hez
Mint már korábban beszámoltunk róla, a Creative csak a NOMAD Jukebox értékesítéséből 100 millió dollár bevételt kíván elérni az első éves forgalom után. A mostani százezres példányszám jó alapot adhat erre, ugyanis a nyár végi bevezetés óta eltel 5 hónapban máris sikerült ennek a tervnek közel a felét teljesíteni - a Jukebox ára 499 dollár. Természetesen a mostani eladási adatokból nem lehet messzemenő következtetéseket levonni, mert a hatalmas karácsonyi forgalom valószínűleg jelentősen torzítja a képet, ugyanakkor a Creative további Jukebox fejlesztései (4 különböző változat várható ebben évben) bizakodásra adhatnak okot.
Miután a vállalat még mindig nagyon PC-központú (a nem PC-s termékek aránya mindössze a teljes forgalom 6%-a), ezért a részvényárfolyam az előző évben 24%-kal csökkent a PC piac általános gyengélkedéséből kifolyólag. Emiatt a Creative profit-figyelmeztetést is közzétett egy hónappal ezelőtt, bevételei várható 5-7 százalékos elmaradása miatt.
A Creative üzleti koncepciójában a Jukebox kiemelt helyen szerepel, mert a jelenlegi helyzet szerint immáron a cég éves bevételeinek közel 10 százalékát adja, jó eséllyel egymaga átsegítvén a Creative-ot az általános iparági recesszió hullámvölgyein.
Itt tenném hozzá, hogy erre volt már precedens az iparág történetében, mert a Sony az 1-2 évvel ezelőtti általános távol-keleti recesszióban csupán a Playstation nevű "fejőstehénnek" köszönhette, hogy fehér hollóként nyereséges tudott maradni. Ez az eset talán jól példázza, hogy a Creative miért összpontosít ennyire a már most is sikeres termékre: a Jukebox ugyanis méltán esélyes a "fejőstehén" címre.