:

Szerző: Vörös Péter

2001. január 8. 08:01

A Micron-nal kötött megállapodás növelheti az AMD esélyeit a vállalati PC piacon

A Micron Electronics Inc. e héten jelentette be azt, hogy Athlon processzoros PC-ket fognak kínálni a vállalati vevők számára is. Ezzel az AMD megtette az első fontos lépést a vállalati PC piacon, amelyet eddig kizárólagosan az Intel uralt - és a Micron az első jelentősebb amerikai PC gyártó, amely megtette ezt a fontos lépést. A Micron most a ClientPro PC termékcsaládjánál is elkezdi az Athlon processzorok beépítését.

Elemzők szerint a PC piac 2/3-át teszik ki a vállalati PC-k - és még így is 13%-ról 17%-ra tudta növelni részarányát az AMD a PC piacon.

Az AMD szempontjából azért fontos ez a lépés, mert ezzel elkezdhetik az Athlon pozícionálását a vállalati szegmensben. Az AMD processzorokat eddig főként otthoni felhasználóknak készült PC-kben használták, míg a Micron fő piaca a közepes méretű vállalatok. A PC vásárlásoknál a kisvállalatok tulajdonosai rendszerint úgy viselkednek, mint az otthoni felhasználók, azaz a legjobb ár/teljesítményt nyújtó PC-ket vásárolják. A nagyvállalatok ezzel szemben továbbra is az Intel processzorokat preferálják, mivel szerintük a cég nagyobb stabilitást és elérhetőséget nyújt.

Bob Myers, az AMD rendszerintegrátorokért és stratégiai OEM-ekért felelős vezetője szerint "a Micron Amerikában jól ismert és elismert brand név ... és az AMD számára fontos az, hogy olyan gépben jelenjen meg az Athlon, amelynek elfogadottsága jó a vállalati piacokon".

A vállalati PC piacokon való megjelenés nemcsak az AMD piaci részesedését növelné, de magasabb haszonréshez is vezetne. A fogyasztóknak szánt PC-k ma már rendre 800$ alatti áron kaphatók, míg a vállalati PC-k jellemző ára 1-2 ezer dollár. Az Intel processzorok átlagára az eladások alapján 200$, míg az AMD processzoroké 80-90$.

A Dataquest adataira hivatkozva Myers becslései szerint az AMD USA piaci részaránya 7% a közepes vállalati szegmensnél, az oktatási intézményeknél 10%, míg a kormányzati szerveknél 14%. Az AMD bevallott célja az, hogy minden szegmensben a globális piac 25-30%-át érjék el. Az utóbbi másfél évben a cég sikeres lépéseket tett ebben az irányban, mondta Scott Randall, a SoundView Financial Group elemzője: "A múlt év során a vállalatok is egyre nagyobb biztonsággal merték az AMD processzorait választani, mivel az Athlon egy stabil, jó ár/teljesítmény viszonyú termékcsalád ... ha továbbra is jól hajtja végre a kitűzött célokat a cég és növeli a bizalmat termékei iránt és jól működő szerviz stratégiát fejleszt ki a cég, akkor a vevők még kedvezőbben fognak az AMD-re tekinteni."

Az IDC piackutató cég szerint azonban a korlátozott gyártási kapacitás gátat vet a cég fejlődésének: az AMD-nek két processzor gyára van és egy nem készült még el - az Intel-nek 11 processzor gyára van. Így még a lehető legjobb esetben is maximum 18%-os piaci részesedést tudnak elérni.

a címlapról