A Micron-nal kötött megállapodás növelheti az AMD esélyeit a vállalati PC piacon
Elemzők szerint a PC piac 2/3-át teszik ki a vállalati PC-k - és még így is 13%-ról 17%-ra tudta növelni részarányát az AMD a PC piacon.
Az AMD szempontjából azért fontos ez a lépés, mert ezzel elkezdhetik az Athlon pozícionálását a vállalati szegmensben. Az AMD processzorokat eddig főként otthoni felhasználóknak készült PC-kben használták, míg a Micron fő piaca a közepes méretű vállalatok. A PC vásárlásoknál a kisvállalatok tulajdonosai rendszerint úgy viselkednek, mint az otthoni felhasználók, azaz a legjobb ár/teljesítményt nyújtó PC-ket vásárolják. A nagyvállalatok ezzel szemben továbbra is az Intel processzorokat preferálják, mivel szerintük a cég nagyobb stabilitást és elérhetőséget nyújt.
Bob Myers, az AMD rendszerintegrátorokért és stratégiai OEM-ekért felelős vezetője szerint "a Micron Amerikában jól ismert és elismert brand név ... és az AMD számára fontos az, hogy olyan gépben jelenjen meg az Athlon, amelynek elfogadottsága jó a vállalati piacokon".
A vállalati PC piacokon való megjelenés nemcsak az AMD piaci részesedését növelné, de magasabb haszonréshez is vezetne. A fogyasztóknak szánt PC-k ma már rendre 800$ alatti áron kaphatók, míg a vállalati PC-k jellemző ára 1-2 ezer dollár. Az Intel processzorok átlagára az eladások alapján 200$, míg az AMD processzoroké 80-90$.
A Dataquest adataira hivatkozva Myers becslései szerint az AMD USA piaci részaránya 7% a közepes vállalati szegmensnél, az oktatási intézményeknél 10%, míg a kormányzati szerveknél 14%. Az AMD bevallott célja az, hogy minden szegmensben a globális piac 25-30%-át érjék el. Az utóbbi másfél évben a cég sikeres lépéseket tett ebben az irányban, mondta Scott Randall, a SoundView Financial Group elemzője: "A múlt év során a vállalatok is egyre nagyobb biztonsággal merték az AMD processzorait választani, mivel az Athlon egy stabil, jó ár/teljesítmény viszonyú termékcsalád ... ha továbbra is jól hajtja végre a kitűzött célokat a cég és növeli a bizalmat termékei iránt és jól működő szerviz stratégiát fejleszt ki a cég, akkor a vevők még kedvezőbben fognak az AMD-re tekinteni."
Az IDC piackutató cég szerint azonban a korlátozott gyártási kapacitás gátat vet a cég fejlődésének: az AMD-nek két processzor gyára van és egy nem készült még el - az Intel-nek 11 processzor gyára van. Így még a lehető legjobb esetben is maximum 18%-os piaci részesedést tudnak elérni.