Az
első az immáron egy éve nyílt forrású Quake/QuakeWorld GL kliensének lefordításához tartalmaz hasznos recepteket. Elég macerás dologról van szó, lévén, hogy a próbálkozó delikvensnek először igen erősen meg kell küzdenie a Makefile-lal (ami sok egyéb mellett szintaktikai hibákat is tartalmaz - hogy ezzel ilyen formájában soha nem fordították le a forrást, az is biztos), de az izgalmasabb rész ott jön, amikor meg kellene szabadítani a forrást a 3dfx-kártya utáni vágyakozásától. Noha a leírásban részletezettnél jóval több és komolyabb probléma adódik, amennyiben komolyan használható klienst akarunk fordítani, azért alapnak nem rossz.
A másik több embert érdekelhet az előzőnél, és sokkal részletesebb is annál: az NVIDIA-kártyák linux alatti beüzemeléséhez ad tanácsokat lépésről lépésre. A Mesa-tól az XFree konfigurálásán át a GLUT és a Qt-ig kapunk hasznos segítséget, valamint a Java 3D-ről is szó esik.