:

Szerző: mz

2000. december 27. 23:16

Várhatóan a Dell is belép a PDA piacra

A Dell a jelek szerint meggyőződött arról, hogy a kézi kütyük piaca elérte azt a kritikus határt, amikor már neki is érdemes beszállnia a versenybe. A cég külön csapatot hozott létre, melynek feladata annak vizsgálata, hogy a vállalat hogyan hódíthatná meg a vásárlókat.

A tenyérnyi méretű készülékek eddig hiányoztak a Dell kínálatából. A PDA-k forgalma a Dataquest előjelzése szerint 9 millió darabra, és ezzel 3 milliárd dollárra fog nőni.

A Dell célja nem az, hogy a gépeket közvetlenül a végfelhasználóknak értékesítse, esetleg termékei az üzletek polcaira kerüljenek - ilyen jellegű kínálattal már amúgy is szolgál a cég, hiszen árusítja többek közt a Palm vagy a HP termékeit. Ehelyett szeretné integrálni a digitális személyi asszisztenseket teljes, átfogó kínálatába. Ennek keretében a cég arculatának megfelelően testreszabott készülékekkel jelennek meg, például saját indítóképernyővel, előre telepített alkalmazásokkal. Az integráció a teljes körű, a PDA-kat egyenértékű termékként kezelő támogatásra is kiterjed.

Egyelőre nem tudni, a Dell, mely meglehetősen későn kapott észbe (vagy bölcs módon sokáig kivárt?) vajon milyen termékeket dob piacra. Egyelőre puhatolóznak, a végső döntés szerint lehet, hogy semmilyen új fejlesztést nem végeznek majd.

A Dell hagyományosan jó kapcsolatban van a Microsofttal, így lehet, hogy PocketPC operációs rendszerre épülnek majd új gépei. Ennek ellenére nem zárható ki, hogy mégis Linux, vagy más rendszer fut majd a kézigépeken. A fő kérdés azonban nem is ez, hanem az, hogy a cég képes lesz-e az új terület beillesztésére saját szervezetébe, vállalati és termékszerkezetébe.

a címlapról