Jövőre továbbra is éles lesz a mobiltelefon gyártók közötti verseny
Az új mobiltelefon előfizetők növekedési aránya várhatóan csökkenni fog 2001-ben, főként Európában és ez a gyártókat is érinteni fogja. A túlkínálattól való félelem miatt csökkenhetnek az árak. Ezenkívül a mobiltelefon piacot is érzékenyen érintheti egy esetleges USA recesszió ill. az európai gazdaságok lelassulása. Az elemzők szerint a Nokia állni fogja az esetleges vihart, de ugyanez már nem feltétlenül mondható el a Motorola-ról és az Ericsson-ról, amelyek mobiltelefon részlege átszervezés alatt áll. A Motorola profit-figyelmeztetést tett közzé, részben a mobiltelefonos részlege miatt, míg az Ericsson azt közölte, hogy mobiltelefon részlege a 2001. első félévében is veszteséges lesz. A Nokia piaci értéke 220 milliárd $, míg a Motorola-é 42 milliárd $, az Ericsson-é 94 milliárd $.
A fő feltörekvő vetélytársak: 1. a Siemens (amely saját bevallása szerint már átvette a harmadik helyet az Ericsson-tól) a Toshiba-val fejleszt multimédiás telefonokat, amelyek megjelenése 2002. elején várható; 2. Alcatel; 3. Samsung.
Elemezők és iparági források szerint az Ericsson - a világ első számú mobiltelefon hálózati berendezés gyártója - egyesíti vagy eladja mobiltelefon részlegét egy olyan ázsiai cégnek, mint a Matsushita/Panasonic. A piaci vélemények kedvezőek egy esetleges ilyen ügylettel kapcsolatban: belülről Ericsson lenne a telefon, kívülről Matsushita/Panasonic.
Az igazi harc csak 2001. vége felé fog igazán beindulni, amikor a GPRS (adatátviteli) technológia széles körben elérhető lesz és a mobiltelefon szolgáltatók kezdenek átállni a harmadik generációs rendszerekre (3G). Az európai szolgáltatók nagy része mostanában kezdi az upgrade-elést a GPRS rendszerre, de a széles körű elterjedés csak 2001. végére várható. Az Internet-kész telefonok népszerűsége kifinomult új modellek, alacsony árak és több szolgáltatás révén fog növekedni - erre a szakértők 1-1,5 évet tippelnek az USA-ban. A Herschel Shosteck Associates tanácsadó cég szerint 2003-ban az összes eladott mobiltelefon 90%-a lesz Internet-kész, szemben az idei 10%-kal.
A Nokia és a Motorola egyetértenek abban, hogy a lecserélési piac az összes mobiltelefon eladások kb. 50%-át adják az idén - és ez a szám növekedni fog (a Nokia szerint a 70-80%-ra is tehető ez a következő években).
Jövőre azonban talán kisebb szükségét érzik majd az emberek a mobiltelefonjuk lecserélésére egy olyan időszakban az egyik legnagyobb jelentőségű technológia váltást éli át az iparág a lényegében csak hangátvitelről a hang+adatátvitelre - jövő év második felében tehát érdemes lesz elhalasztani az esetlegesen tervezett készülék vásárlást/lecserélést.
Elemzők szerint jövőre az eladott mobiltelefonok száma várhatóan 550 millió lesz, szemben az idei 400 millió darabbal.