Ismét jól megy a Sony Aibo
A második generációs Aibo, kevésbé jól hangzó nevén az ERS-210 képes harag és öröm kifejezésére, és gyártói szerint bensőséges viszonyt tud kialakíani tulajdonosával - ezek szerint a japánok annyira műanyagok lettek az utóbbi években, hogy egy robotkutya programjának "kimenete" is bensőségesnek számít náluk.
Az új Aibo lényegesen olcsóbb, mint elődje. Ára mindössze 1334 USD, ami az első kiadás 2223 dolláros árának majdnem a fele. Az elődből 1999-es bemutatása óta mintegy 45 ezer darabot adtak el világszerte, ebből 3000 egy korlátozott sorozat tagja volt, ezeket Japánban nem több, mint 20 perc alatt az utolsó szálig eladták az Interneten keresztül.
A Sony 60 ezer darabos megrendelés kielégítésére készült fel. A cég nem valamiféle kísérleti nyúlként kezeli a kutyát, hanem komoly nyereségtermelő tényezőnek veszi - a megrendelések számát tekintve joggal. A műanyagpincsi-őrület tehát nemcsak folytatódik, hanem fokozódik.