Bemutatkozott a dedikált Meta AI app
A közösségi óriás rátapos a gázra, hogy erősebb szereplővé válhasson az OpenAI és a Microsoft által uralt piacon. A Meta AI saját előnye a már meglévő erős ökoszisztéma és a személyre szabottság lehet.
A Meta keddi LlamaCon rendezvényen hivatalosan bemutatta a különálló Meta AI mobilalkalmazást, ami csatlakozik a közösségi óriás legfontosabbnak számító termékei, így a Facebook, az Intagram, a Messenger és a WhatsApp által alkotott portfólióhoz. A Meta AI app készülésének híre már február végén felreppent, akkor a második negyedévre saccolva a bevezetést. A chatbot bevezetése még 2023 szeptemberben indult el, a generatív AI-asszisztens lényegében válaszokat és képeket tud generálni promptok alapján a már létező Meta-appokon belül. A megoldást támogató Meta-szolgáltatásokban kézenfekvő mód az appok keresőmezőiben tehetik fel a felhasználók kérdéseiket, például az éttermekre vonatkozó ajánlásokkal kapcsolatban, vagy segítséget kérhetnek egy utazás megtervezéséhez.
A Llama 4 modellen alapuló dedikált alkalmazás az OpenAI ChatGPT-jéhez hasonlóan egy teljesértékű AI-asszisztens, amivel a cég szélesebb bázist tud magának építeni. Mark Zuckerberg a negyedik negyedéves eredményjelentés alkalmával januárban többek közt arról is beszélt, hogy a tervek szerint 2025-ben már több mint egymillárd felhasználót érhet el a személyreszabott AI-asszisztens a dedikált appal, egy sokkal szélesebb réteget megszólítva, mivel még több funkciót és mélyebb interakciókat tesz lehetővé. Elérhetővé válnak többek közt a hangvezérléses beszélgetések, de egyelőre csak az Egyesült Államokban, Kanadában, Ausztráliában és Új-Zélandon.
USA Tech Hub: ahonnan a passzátszél fúj Minden, ami a technológiai szektorban történik, jellemzően az USA-ból indul.
A belsős források korábban megszellőztették, hogy a Meta tervei közt szerepel az előfizetéses csomagok bevezetése, követve az OpenAI és a Microsoft stratégiáját, idővel rálépve a monetizáció útjára. Ezzel kapcsolatban konkrétumot most nem lehetett hallani. A bejelentésen viszont elhangzott újdonságként, hogy az app tartalmazni fog egy Felfedezés (Discovery) feedet, amely a többi felhasználó AI-jal való interakcióit, generált tartalmait mutatja, akár komplett promptokat megjelenítve.
Az elemzők szerint a Meta AI-nak januárban körülbelül havi 700 millió aktív felhasználója volt, a decemberben jelentett 600 millió után. Különálló alkalmazás hiányában eddig azonban nehéz volt összehasonlítani a felhasználói bázist az olyan konkurens szolgáltatásokkal, mint a ChatGPT. A Meta AI saját weboldala kevesebb mint 10 millió látogatással rendelkezik havonta, ami viszont lényegesebben alacsony, mint a ChatGPT, vagy a Gemini dedikált weboldalainak forgalma.
A közösségi óriás nagy előnye a versenytársakkal szemben, hogy már alapból rengeteg felhasználói adatnak van birtokában a többi termékén keresztül, melyek hirdetési üzletágának alapját jelentik. A chatbot személyre szabottabb interakciókat, válaszokat kínál azoknak a felhasználóknak, akik ezt engedélyezik, és a beszélgetések előzményeiben elhangzó főbb információk megjegyzésére is kérhetik a chatbotot. Például egy laktózérzékeny számára így a későbbiekben csak a saját étrendjébe illeszkedő termékeket, éttermeket ajánlana a szolgáltatás. A személyre szabott ajánlások első körben csak az Egyesült Államokban és Kanadában lesznek kérhetők.