Drága előfizetéssel erősít az Anthropic Claude
Az Anthropic egyre közelebb és közelebb lép az OpenAI-hoz, a nemrég bejelentett új fejlett modell mellett a monetizációs megoldást is másolja, és bejelentett egy 200 dolláros előfizetői szintet.
Az OpenAI példáját követi a rivális Anthropic, és felsőkategóriás előfizetési szinttel bővíti a Claude chatbot szolgáltatást, ami lényegesebben drágább minden eddig választható konstrukciónál. A szerdán bejelentett havi 100-200 dollárba (kb. 78 ezer forint) kerülő Claude Max fő előnye, hogy az olcsóbb csomagoknál kevesebb, szinte nulla korlátozással használható, és korai hozzáférést biztosít a vállalat legújabb AI-modelljeihez és fejlesztéseihez, többek közt a hamarosan megjelenő új hangasszisztenshez.
A Max szolgáltatás két opciót kínál eltérő árazással és használati limitekkel, de korlátlan használatot még nem tesz lehetővé, ami megkülönbözteti a ChatGPT Prótól. A havi 100 dolláros csomag ötször magasabb használati korlátot kínál a sima havi 20 dollárért igényelhető Claude Pro-nál. Összehasonlításként: az ingyenes felhasználók kb. 100 üzenetet válthatnak egy nap a chatbottal, aminek ötszörösét kínálja a Pro csomag. Az elküldhető üzenetek száma az üzenet hosszától függően változik, beleértve a csatolt fájlok hosszát és az aktuális beszélgetés hosszát, ez a számláló pedig ötóránként nullázódik. A havi 200 dolláros Max opció már húszszorosára emeli a használati korlátot a Claude Pro-hoz képest.
USA Tech Hub: ahonnan a passzátszél fúj Minden, ami a technológiai szektorban történik, jellemzően az USA-ból indul.
Az úttörő AI-modellek fejlesztői folyamatosan bővítik lehetőségeiket a bevételszerzésre, melyhez egyre népszerűbb csatorna a drágább előfizetések kínálása. Az OpenAI tavaly decemberben tette elérhetővé a ChatGPT Pro csomagot, két hónappal később a cég már úgy nyilatkozott a befektetőknek, hogy évesített bevétele 300 millió dollárral nőtt. Amennyiben az Anthropic új szolgáltatása is beválik, nagy lökést adhat a cég pénztárcájának. Szintén a bevételszerzés miatt tette elérhetővé az Anthropic az egyetemi és oktatási ügyfeleket célzó Claude for Education csomagot.
Az Anthropic más téren is közelebb lépett afelé, hogy Claude nevű chatbotja versenyképesebbé váljon a konkurens szolgáltatások ellen. A cég március végén integrálta a webes valós idejű keresés képességét az AI-chatbotba, ezzel követve a némileg előbbjáró hasonló platformokat. A különféle AI-alapú chatbotok piacán már nem olyan kirívó a webes keresési funkció: a Google még 2024 májusában vezette be a Geminivel, az OpenAI pedig követte a példát októberben.
A Claude viszont az egyik legátgondoltabb megközelítést alkalmazza, mivel a chatbot a felhasználó kérdésétől függően automatikusan mérlegeli, hogy az interneten érdemes-e keresni a szükséges információkat. Ahelyett, hogy megkövetelné a felhasználóktól, hogy manuálisan válasszák ki a webes keresést egy adott lekérdezésnél (mint az OpenAI ChatGPT esetében), a Claude maga dönti el, hogy a webes adatok lekérése javítaná-e a válasz minőségét. Különbség még, hogy a Claude képzési adatai 2024 októberéig tartanak, míg a ChatGPT-é (GPT-4o-t használva) 2024 júniusáig.