A Disney-t is lenyomhatja bevételben a YouTube
Nem csak nézettségben, bevételben is a legnagyobbakat előzheti le a YouTube a következő egyéves időszak során, és töretlenül tart a "média királyává" válni.
A YouTube idén már megelőzheti a Disney-t év végére bevétel tekintetében, ezzel pedig lényegében a világ legfontosabb médiapiaci szereplőjévé erősödhet – írja előrejelzésében a Wall Street veterán elemzője, Michael Nathanson. A tavaly 54,2 milliárd dollárt generáló videóplatform 2025 végére az élen fog végezni, mivel népszerűsége töretlenül nő. A parkok és élmények részleg eredményeit nem beleszámolva a Disney médiapiaci bevétele 59,7 milliárd dollár volt 2024-ben, amit követett a Warner Bros. Discovery és a Netflix, mindegyik körülbelül 39-39 milliárd dollárral.
A YouTube számára továbbra is a hirdetések hozzák a legtöbb pénzt, tavaly 36 milliárd dollárt generáltak a reklámok. A YouTube Premiumot, a Music-ot és az NFL Sunday Ticketet magába foglaló előfizetési üzletág is folyamatosan növekszik, miközben a YouTube TV jó úton halad afelé, hogy az Egyesült Államok egyik legnagyobb fizetős televíziós szolgáltatójává váljon.
Nathanson éves jelentésében arról is ír, hogy ha a YouTube önálló vállalkozás lenne, a nyilvánosan elérhető adatok szerint körülbelül 475-550 milliárd dollárt érne, ami az Alphabet jelenlegi értékének körülbelül 30 százaléka.
Jogod van tudni: mankó kirúgáshoz, munkahelyi szkanderezéshez Ezúttal egy mindenki számára kötelező, de laza jogi különkiadással jelentkezünk. Ennyi a minimum, amit munkavállalóként illik tudnod.
Neal Mohan vezérigazgató február közepén ünnepies bejegyzést tett közzé a YouTube indulásának 20. évfordulója alkalmából, melyben azzal a kijelentéssel élt többek közt, hogy a szolgáltatás nem egyszerűen sima videóplatform, hanem az „új televízió". Ezt a kijelentést arra alapozta, hogy az Egyesült Államok felhasználói bázisában már többen fogyasztják a YouTube-videókat televízión keresztül, mint okostelefonon.
Februárban a YouTube egy fontos kategóriában felülmúlta a Disney streaming platformjait: a teljes TV-nézéssel töltött időből való részesedése 2%-kal nőtt a piacon, és elérte a rekord 11,6%-ot, ami az eddigi legmagasabb érték a Nielsen februári mérőszámai szerint. Ezzel szemben a Disney+, Hulu és ESPN+ streaming szolgáltatást üzemeltető Disney részesedése 2 százalékponttal 10%-ra csökkent.