A Disney-t is lenyomhatja bevételben a YouTube
Nem csak nézettségben, bevételben is a legnagyobbakat előzheti le a YouTube a következő egyéves időszak során, és töretlenül tart a "média királyává" válni.
A YouTube idén már megelőzheti a Disney-t év végére bevétel tekintetében, ezzel pedig lényegében a világ legfontosabb médiapiaci szereplőjévé erősödhet – írja előrejelzésében a Wall Street veterán elemzője, Michael Nathanson. A tavaly 54,2 milliárd dollárt generáló videóplatform 2025 végére az élen fog végezni, mivel népszerűsége töretlenül nő. A parkok és élmények részleg eredményeit nem beleszámolva a Disney médiapiaci bevétele 59,7 milliárd dollár volt 2024-ben, amit követett a Warner Bros. Discovery és a Netflix, mindegyik körülbelül 39-39 milliárd dollárral.
A YouTube számára továbbra is a hirdetések hozzák a legtöbb pénzt, tavaly 36 milliárd dollárt generáltak a reklámok. A YouTube Premiumot, a Music-ot és az NFL Sunday Ticketet magába foglaló előfizetési üzletág is folyamatosan növekszik, miközben a YouTube TV jó úton halad afelé, hogy az Egyesült Államok egyik legnagyobb fizetős televíziós szolgáltatójává váljon.
Nathanson éves jelentésében arról is ír, hogy ha a YouTube önálló vállalkozás lenne, a nyilvánosan elérhető adatok szerint körülbelül 475-550 milliárd dollárt érne, ami az Alphabet jelenlegi értékének körülbelül 30 százaléka.
Introvertáltak az IT-ban: a hard skill nem elég Már nem elég zárkózott zseninek lenni, aki egyedül old meg problémákat. Az 53. kraftie adásban az introverzióról beszélgettünk.
Neal Mohan vezérigazgató február közepén ünnepies bejegyzést tett közzé a YouTube indulásának 20. évfordulója alkalmából, melyben azzal a kijelentéssel élt többek közt, hogy a szolgáltatás nem egyszerűen sima videóplatform, hanem az „új televízió". Ezt a kijelentést arra alapozta, hogy az Egyesült Államok felhasználói bázisában már többen fogyasztják a YouTube-videókat televízión keresztül, mint okostelefonon.
Februárban a YouTube egy fontos kategóriában felülmúlta a Disney streaming platformjait: a teljes TV-nézéssel töltött időből való részesedése 2%-kal nőtt a piacon, és elérte a rekord 11,6%-ot, ami az eddigi legmagasabb érték a Nielsen februári mérőszámai szerint. Ezzel szemben a Disney+, Hulu és ESPN+ streaming szolgáltatást üzemeltető Disney részesedése 2 százalékponttal 10%-ra csökkent.