Szerző: Dömös Zsuzsanna

2025. március 31. 13:32

Először zsugorodhat a hajtogatható mobilok piaca

A 2025-re jelzett átmeneti visszaesést erős fellendülés követheti 2026-ban a foldable mobilok piacán - ekkor mutatkozhat be az Apple saját modellje is.

A Counterpoint Research legfrissebb elemzése szerint a hajtogatható okostelefonok piaca csak kis mértékben, a megelőző évhez képest 2,9 százalékkal tudott bővülni 2024 során. Ugyan az egyes OEM-ek kiemelkedően erős évet tudhattak magukénak külön-külön, de az általános piac bővülését több tényező hátráltatta: az OPPO például úgy döntött, hogy csökkenti az elérhetőbb árú kagylómobil modellek gyártását, és a Samsung évét is megnehezítette az instabil politikai környezet. Ezek mind hozzájárultak a szegmens vártnál lassabb növekedési pályájához.

A piackutató és tanácsadó cég szerint 2025 még több kihívást tartogathat, a foldable készülékek piacán első alkalommal lehet majd megfigyelni negatív eredményt, éves szinten 4 százalékos visszaesésre számítanak az elemzők. A csökkenés viszont nem stagnálást jelent majd, hanem a 2026-os látványosabb fellendülés előtti konszolidáció lesz valójában. Az elemzők szerint az Apple régóta pletykált összehajtható modelljének megjelenése a szegmensben, valamint az újabb és újabb kagylómobilok érkezése felhatjhatja majd a keresletet és a piacot.

counter
forrás: counterpoint research

Introvertáltak az IT-ban: a hard skill nem elég

Már nem elég zárkózott zseninek lenni, aki egyedül old meg problémákat. Az 53. kraftie adásban az introverzióról beszélgettünk.

Introvertáltak az IT-ban: a hard skill nem elég Már nem elég zárkózott zseninek lenni, aki egyedül old meg problémákat. Az 53. kraftie adásban az introverzióról beszélgettünk.

Az ellátási lánc trendjei is arra utalnak, hogy a gyártók aktívan készülnek a szegmens közelgő átalakulására, amely gondos tervezést és növelt beruházásokat igényel. Az előrejelzés összhangban áll a Counterpoint másik jelentésével, ami a foldable és gördíthető kijelzőpanelek szállításairól szól: a panelek szállításai ugyanis kétszámjegyű növekedést mutathatnak az év során, miután a gyártók növelik a rendelt komponensek mennyiségét, tehát a gyártás is erősödhet.

A Google részesedése a foldable mobilok piacán 13 százalékkal nőtt 2024-ben, míg az egyéb, kisebb telefonmárkák összessített szelete is hatalmasat, éves szinten 155 százalékot ugrott. Az OPPO részesedése viszont jelentősen visszaesett, drasztikus 72 százalékkal. A másik népszerű kínai márka, a Vivo 23 százalékot erősödött, míg a Xiaomi esetében 108 százalék, a Honornál pedig 106 százalék növekedést lehett a rubrikákba írni. A listát a Motorola vezeti egészen drámai +253 százalékkal. A kínai Huawei készülékeiből 54 százalékkal többet sikerült szállítani, ezzel szemben a Samsung kifejezetten foldable mobiljaiból 33 százalékkal kevesebb fogyott, ami ismét azt mutatja, hogy az úttörő dél-koreai szereplő dominanciája gyengülőben.

a címlapról