Az EA és a Microsoft statégiai megállapodása: 6 hónap, 10 játék
Nyilvánvaló, hogy a feleknek kölcsönösen szükségük van egymásra. Az EA a jelenlegi legnagyobb játékforgalmazó rengeteg népszerű sport- és egyéb témájú játék kiadója. A Microsoft az EA támogatásával sikerrel szállhat szembe a Sony Playstation2 piacvezető pozíciójával. Hiszen egy platform (jelen esetben a konzolok) sikerét és piaci értékét főként a megjelenő játékok mennyisége és minősége határozza meg.
Ugyanakkor az EA is komoly előnyökhöz juthat. Bár a cég bevételeinek jelentős részét Playstation-játékok eladásai teszik ki, természetesen nem idegen tőlük más platformok támogatása sem. Ráadásul az Xbox már egy évvel a megjelenése előtt is óriási sikernek tűnik, és egy sikeres platform sok játékot igényel. Ezért aztán természetesen az EA-nek is érdeke, hogy minél több helyen legyen jelen a számítógépes játékok világában.
Ennek szellemében az Electronic Arts már megrendelt 500 XDK-t (Xbox fejlesztői készletet), és teljes gőzzel folyik a munka, de a későbbi tervek az Xbopx sikerétől is függenek. Az EA-nek ezen felül ügyesen kell majd lavíroznia, hiszen szoros szálak fűzik a Sony-hoz és a Microsoft egyik nagy riválisához, az America Online-hoz (AOL) is.