A vártnál később jöhetnek a Siri okosabb AI-funkciói
Idén tavaszra várták a felhasználók az új AI-funkciókat, de a belsős kommunikáció alapján a folyamatok egyelőre nem haladnak jól, így csak 2026-ban tud majd műveleteket végezni a Siri más appokon belül.
A vártnál később, csak 2026-ban érkezhetnek meg az Apple digitális hangasszisztensének új, mesterségesintelligencia-alapú funkciói. A cupertinói cég közleményben tájékoztatta a felhasználókat arról, hogy a véltnél tovább fog tartani a személyre szabottabb Siri megvalósítása, amely képes lesz más alkalmazásokon belül egyes feladatok automatizált végrehajtására. Az ígért funkciók bevezetése várhatóan csak a jövő év során kezdődhet meg, miközben eredetileg 2025 tavaszára harangozta be a cég látványos demó keretén belül.
A döntés mögötti okokat nem részleti a közlemény, de a Bloomberg jól értesült munkatársa, Mark Gurman szerint az Apple vezetői, köztük Craig Federighi szoftverfejlesztésért felelős alelnök aggodalmát fejezte ki amiatt a dolgozók felé, hogy a funkciók egyelőre nem teljesítik az ígért élményt, és nem felelnek meg az elvárásoknak, így hosszabb fejlesztési folyamattal kell végül számolni. Gurman szerint ezért a Siri „igazi modernizált, beszélgetős változata” legjobb esetben csak az iOS 20-as verziójával érkezhet meg a felhasználókhoz.
Az Apple tavaly év végén adta ki az iPhone, az iPad és a Mac eszközöket hajtó operációs rendszerek aktuális szoftverfrissítéseit, amelyek elhozták a ChatGPT-szolgáltatás integrációját a Siri hangasszisztensbe, és 2025-re tervezte eredetileg az újabb AI-funkciók bevezetését az Apple Intelligence szélesebb körű rajtolásával.
A Sirit érintő legfontosabb fejlesztések közt várható, hogy az asszisztens a különböző alkalmazásokon belül az eszközön tárolt információk segítségével tud végrehajtani feladatokat a felhasználó kérésére. A gyakorlatban így lehetséges lesz például, hogy a Sirit megkérhessük egy ismerős által ajánlott podcast letöltésére, vagy egy repülőgép-járat követésére, mindezt a lokális adatok alapján.
A vállalat eközben egy még erőteljesebb felhőinfrastruktúrát épített ki saját chipjeire építve, hogy az AI-funkciók szállítása közben is minél erősebb adatvédelmet nyújthasson. Erre szükség is van, mivel az iPhone-gyártó szerint a Siri naponta 1,5 milliárd felhasználói kérést kezel.
Mindeközben a riválisok már szintén rohamtempóban okosítják fel saját digitális asszisztenseiket valamilyen nagy nyelvi modellre építkezve, a Google tavaly adta hozzá a Geminit saját asszisztenséhez, és az Amazon is újabb képességeket adott az Alexának, igaz, még ezek sem nevezhetők korántsem teljesen kiforrott megoldásoknak.