Van ahol el sem tűnt, van ahol nagyon nehéz a Huawei visszatérése
Továbbra is a világ egyik leginnovatívabb technológiai cégeként tekint magára a kínai Huawei Technologies, mely az idei Mobile World Congressre elhozta a világ első háromba hajtható okostelefonját, a Mate XT-t.
A Huawei Technologiest az Egyesült Államok által 2019-től bevezetett exporttilalmi korlátozások szinte teljesen kiradírozták a globális tényezők közül az okostelefon-piacon, a cég azonban továbbra is fent kívánja tartani magáról azt a látszatot, hogy bár eladások tekintetében külföldön egyelőre nem érhet a piacvezetők közelébe, innovációban nem kérdés, hogy utolérte, sőt, meg is előzte őket.
Ennek egyik ékes példája a tavaly ősszel először a honi piacon bemutatott Mate XT foldable, mely a világ első olyan okostelefonja, melynek kijelzője három komponensből áll, amiket két zsanér mentén lehet összehajtani.
Bár Kínában hónapok óta piacon van, rövidesen pedig Európában is debütál, a Mate XT mégis barcelonai Mobile World Congress egyik sztárja lett, legalábbis magasan kiemelkedett az egyébként teljesen egy kaptafára épülő készülékfelhozatalból.

MVM Edison: Hogyan segítheti egy nagyvállalat a B2B startupokat? (x) Az első nagy ügyfél megszerzése kulcsfontosságú a startupok számára.
A Huawei Technologies egyébként is tradicionálisan a Mobile World Congress egyik legnagyobb kiállítója, a cég standján azonban jó ideje hangsúlyosabb szerephez jutnak a vállalat hálózati üzletágának termékei, megoldásai, melyeket rendkívül aprólékosan mutatnak be a kínaiak a potenciális ügyfeleknek, azaz jellemzően a közepes és nagy távközlési cégeknek.
A vállalat hálózati üzletága egyébként marginális veszteségekkel élte túl az amerikai szankciók bevezetését, elsősorban mivel a kínai hálózatfejlesztési projektek bőséggel kompenzálták a céget azoknak az üzleteknek és partnereknek az elvesztéséért, melyek jórészt a szövetséges Amerika nyomására fordultak el a kínai technológiától, másrészt az üzletág termékei eleve jóval kevesebb nyugati technológiát tartalmaztak.
Ezzel együtt is a cég számára rendkívül fontos kirakatprojektnek számítanak az olyan készülékek, mint a 2023-ban megjelent Mate 60, vagy éppen a fent említett, Európában 3500 eurós ajánlott fogyasztói áron nyitó Mate XT, ezek a termékek mutatják meg ugyanis a világnak, hogy a cég nyugati, illetve amerikai technológia nélkül is ott tud maradni az élvonalban.
Csakhogy van egy pont, amin továbbra sem tud fogást találni a kínai multi. Ez a készülékek szoftverháttere, illetve operációs rendszere, mely annak ellenére, hogy a Huawei az évek során letette az alapjait egy saját ökoszisztémának (HarmonyOS), soha nem tudott akkora tömegeket megnyerni, mint a Google-féle Android vagy az Apple iOS-e.
Ez a készülékek szoftverébe integrált mesterséges intelligencia funkciókkal csak még szembeötlőbb lett, ez pedig a nyugati piacokon még mindig komoly versenyhátrány és jó eséllyel az is marad jó darabig.
A Huawei ráadásul a második Trump-adminisztrációval semmi jóra nem számíthat, arra legalábbis a legkevésbé, hogy a kereskedelmi embargókat egyhamar megszünteti az USA, mely inkább újabb védővámokkal sújtja a kínai importot - igaz, a Huawei fogyasztói termékei még a cég fénykorában sem számítottak komoly tényezőnek a tengerentúlon, így ez az intézkedés a vállalat versenytársainak lényegesen jobban fájhat.
A Huawei egyébként pénzügyi szempontból köszöni szépen, jól van, a cég árbevétele legalábbis tavaly újra a szankciók előtti szintre ért vissza. Bár a társaság még nem tette közzé a tavalyi éves üzleti jelentését, Liang Hua, a vállalat soros elnöke februárban egy kuangcsou-i üzleti fórumon helyi sajtóbeszámolók szerint közölte, hogy az éves árbevétel 2024-ben meghaladta a 860 milliárd kínai jüant (nagyjából 118,2 milliárd dollárt), ami a megelőző évhez képest jelentős, 22%-os növekedést jelent.