Árat emel az Acer az amerikai védővámok miatt
Egységesen, tíz százalékkal megemeli az Acer az asztali PC-k és a notebookok árát a tengerentúlon - pont annyival, amekkora vámot a Trump-adminisztráció a Kínából érkező termékekre kivetett.
A PC-piac legnagyobb gyártói közül az Acer tegnap világossá tette, hogy nem kívánja lenyelni az Egyesült Államok kínai termékekre kivetett védővámjaiból eredő veszteséget, ezért a díjtételt egy az egyben áthárítja az amerikai fogyasztókra.
Erről Jason Chen, a vállalat vezérigazgatója beszélt a The Telegraph-nak adott interjújában, aki szerint a 10%-os áremelés általánosan érvényes lehet az összes termékcsaládra, ugyanakkor a megfogalmazás alapján nem zárta ki a cég, hogy ettől a mértéktől esetenként felfelé vagy lefelé eltérjen.
Bérezés, trendezés, 50-es lötyögés Kijött a legnépszerűbb hazai bérkutatás, átfutottuk mit fognak a hazai szakemberek elhinni vagy éppen nem elhinni.
Az Acer asztali PC-inek és notebookjainak az ára ugyanakkor Chen szerint nem változik meg azonnal, a védővámok február eleji hatályba lépését megelőzően importált készleteket még a régi áron értékesíti a csatornában a vállalat. Becslések szerint az általános áremelés hatásait néhány hét múlva lehet majd érezni az amerikai boltok kínálatában.
A vállalat ezzel párhuzamosan keresi annak is a lehetőségét, hogy gyártótevékenységét, illetve a gyártási kapacitás egy részét a védővámok hatására elköltöztesse Kínából, ezzel éppen azt a hatást elérve, melyet a Fehér Ház azok bevezetésétől remélt.
Az Acer termékkínálatában elsősorban a kedvező árfekvésű, fogyasztói piacra fókuszáló megoldások hangsúlyosak, de a cég az Egyesült Államokban a 200 dolláros Chromebooktól kezdve a 3800 dolláros gamer notebookig gyakorlatilag a teljes fogyasztói szegmenst lefedi termékeivel. Egy általános, 10%-os áremelés tehát nagyságrendileg 20-380 dolláros áremelést hozhat a termékpalettán, jóllehet Chen szavai alapján elképzelhető, hogy a tétel differenciáltan jelenik majd meg az árakban.
A piac jelenleg árgus szemekkel figyeli, hogy az Acerhez hasonlóan más, Kínában gyártató cégek is korrigálják-e áraikat, a szegmensre általánosan jellemző alacsony árrést tekintve ugyanakkor nem kérdéses, hogy egy 10%-os vámtételt végül a vásárlókra fog áthárítani szinte minden érintett márka.