:

Szerző: Koi Tamás

2025. február 13. 09:14

Megszűnik a használatalapú okoscasco

Nem lehetett megtérülően üzemeltetni a terméket, ezért kivonul a használatalapú casco megoldásával a biztosítási piacról a Cristo. A hasonló nevű applikáció a továbbiakban is használható marad és a gépkocsiba épített telemetriai egység révén a piacon egyedülálló szolgáltatásokat nyújt.

Idestova hat évnyi működést követően megszünteti a hazai piacon máig úttörőnek számító okoscasco megoldását a Cristo autós platform, illetve a mögötte álló insurtech szolgáltatócég, a Smartsurance Kft. A cég honlapján már tavaly decemberben megszűnt az új szerződéskötési lehetőség, a meglévő ügyfelek számára tegnap küldött tájékoztató alapján pedig a biztosító - 60 napos előzetes tájékoztatás mellett - március közepétől minden szerződést felmondhat egyoldalúan.

A Cristo - eleinte a Roar Casco nevű termékével - a 2019-es indulása óta a casco biztosítás használatalapú árazását tűzte ki zászlajára. Bár a biztosítási piac nagy szereplői közül mások is próbálkoztak hasonló konstrukciókkal (ilyen volt például az azóta megszűnt Aegon smartCASCO), a Cristo megtalálta a módját annak, hogy a biztosítási díj elszámolása a lehető legkényelmesebb módon, teljesen automatizáltan történjen attól függően hogy az autó éppen áll vagy mozog.

crash_visszapillanto

A lengyelek az új németek

A lengyel informatikát már nyugati mércével kell nézni, mi is így tettünk az 52. kraftie adásban.

A lengyelek az új németek A lengyel informatikát már nyugati mércével kell nézni, mi is így tettünk az 52. kraftie adásban.

Ehhez a cég a Beat nevű kis telemetriai eszközt adta bérbe (korábban meg is lehetett vásárolni) a felhasználóknak, mely lényegében egy a gépjárművek OBDII diagnosztikai portjára csatlakozó, saját áramforrással és GPS helymeghatározóval, valamint GSM-kommunikációs modullal rendelkező kis kütyü. 

A Beat adatai alapján a szolgáltató pontosan tisztában van vele, hogy a biztosított jármű mikor áll és mikor van mozgásban, a tulajdonosnak és/vagy üzembentartónak mindössze arról kellett gondoskodnia, hogy a rendszerhez fejlesztett multifunkciós applikáción keresztül a biztosítási díj keretet rendszeresen (akár automatizáltan) feltöltse.

A szolgáltatás 2023 januárjában megújult, így ettől az időponttól kezdve a rendszer nem idő-, hanem kilométeralapú elszámolással működött, ezzel továbbra is elsősorban azoknak kedvezve, akik relatíve keveset használják az új vagy az átlagosnál fiatalabb gépkocsijukat. A SmartSurance akkori számításai szerint aki évente átlagban 7-10 ezer kilométert autózik csupán, az átlagosan 30-40 százalékot takaríthatott meg ezzel a konstrukcióval. Ez egyébként a közösségi felületeken érkező visszajelzések alapján valós becslésnek tűnt, volt olyan ügyfél, aki évente százezreket spórolt ezzel a konstrukcióval.

A SmartSurance Kft. ugyanakkor az eltelt időszakban a cégvezetés szerint nem tudott elegendő új casco ügyfelet gyűjteni ahhoz, hogy a szolgáltatás gazdaságosan üzemeltethető legyen, ezért előbb a termék értékesítését szüntette meg, majd a biztosítópartnerrel, a lichtensteini UNIQA Versicherung AG-val folytatott egyeztetést követően arról döntött, hogy idővel a teljes állományt évfordulóra, illetve hófordulóra (a 04.15 előtti szerződéskötés esetén) kifuttatja.

A Cristo platform, illetve az applikáció a biztosítási termék kivezetését követően továbbra is működik majd, így parkolásra, autópályadíj-fizetésre, illetve autóbérlésre és bérbeadásra egyaránt használható lesz a jövőben is.

A most először, április 24-én Budapestre érkező nemzetközi Kubernetes Community Day programja immár elérhető. A programba kerülő 26 előadást a világ minden tájáról beérkezett, több mint 100 pályázat közül választottuk ki. Figyelem, a rendezvényre már csak 30 jegy elérhető!

a címlapról