Újra a szankciók előtti szinten a Huawei bevétele
Kijelenthető, hogy mostanra szinte teljes egészében lerázta magáról az amerikai szankciók hatását a kínai Huawei Technologies, legalábbis ha a cég árbevétele alapján levonható ilyen következtetés.
Lerázta magáról az amerikai szankciók hatását a kínai Huawei Technologies, igaz, a cég ezzel egyelőre csak a 2019-es szintre tért vissza legalábbis az árbevételt tekintve tavaly. Az amerikai exportkorlátozások dacára a vállalat 2024-ben a megelőző négy év legnagyobb növekedését produkálta, ráadásul jórészt a padlóra küldött fogyasztói szegmens főnixszerű feltámadásának köszönhetően.
Bár Kína legnagyobb technológiai multija még nem tette közzé éves jelentését, Liang Hua, a vállalat soros elnöke kuangcsou-i üzleti fórumon helyi sajtóbeszámolók szerint közölte, hogy a cég éves árbevétele 2024-ben meghaladta a 860 milliárd kínai jüant (nagyjából 118,2 milliárd dollárt), ami a megelőző évhez képest jelentős, 22%-os növekedést jelent.
Így blokkold a karriered Golden handcuffs és társai: a 49. adásban összeszedtünk pár dolgot, amit IT szakemberként érdemes elkerülni.
Nem mellékesen ez volt a legnagyobb mértékű éves növekedés a megelőző négy évben, vagyis lényegében az amerikai szankciók 2019-es bevezetését követően - hangsúlyozta a cégvezető.
A Huawei ezzel közel került a mindenkori legjobb évéhez, már ami a cégcsoport teljes árbevételét illeti: a vállalathoz 2020-ban 891,4 milliárd kínai jüan folyt be.
A vállalat fogyasztói üzletága lehet a növekedés egyik motorja, mely a kvázi tetszhalott állapotból 2023 harmadik negyedévében fokozatosan egyre versenyképesebb termékeket mutatott be az okostelefon-piacon, melyek a világ második legnagyobb készülék-felvevőpiacán rendkívül jó fogadtatásban részesültek.
A Huawei az új termékkínálattal tavaly a kínai okostelefon-piac 16%-át szerezte meg értékesítési volumen alapján, ezzel a második legnagyobb piaci szereplővé vált tavaly az országban. Ez leginkább a 2023 végén rövid ideig piacvezető Apple-nek fájhatott a legjobban, mely így visszaszorult a harmadik helyre, miután az amerikai cég az eddigi egyik legpocsákabb évét húzta be Kínában.