Szerző: Koi Tamás

2025. február 5. 09:34

Történelmet írt tavaly a Spotify

Remek évet zárt tavaly a Spotify, Európa, illetve a világ legnagyobb zenestreaming-szolgáltatója, mely 2024-ben már komoly podcast-platformként, illtve a YouTube Music riválisaként is igyekezett pozicionálni magát.

Tíz százalékkal erősödött a Spotify részvényeinek árfolyama a keddi kereskedési nap végén, miután kiderült, hogy a Svédországban működő, ám luxemburgi központú cég tavaly fennállása óta először éves szinten profitot jelentett.

A cég a negyedik negyedévben az előzetes elemzői várakozásokat meghaladó, az egy évvel korábbi 3,67 milliárd eurós bevételt pedig jelentős mértékben meghaladó, 4,24 milliárd eurós árbevételt termelt az október elejétől december végéig tartó időszakban. A társaság teljes, éves árbevétele ezzel 15,6 milliárd euróra nőtt.

A cég nettó nyeresége a negyedik negyedévben elérte a 367 millió eurót, ami komoly fordulatot jelent az egy évvel korábbi időszak 70 millió eurós veszteségéhez képest. A streamingszolgáltató a 2024-es évben ezzel összességében 1,14 milliárd eurónyi nettó nyereséget termelt.

spotify_headset

Így blokkold a karriered

Golden handcuffs és társai: a 49. adásban összeszedtünk pár dolgot, amit IT szakemberként érdemes elkerülni.

Így blokkold a karriered Golden handcuffs és társai: a 49. adásban összeszedtünk pár dolgot, amit IT szakemberként érdemes elkerülni.

Szintén rekordot ért el a havi aktív felhasználószám (hallgatószám) növekedése is a cégnél: a tavalyi utolsó negyedévben 35 millió fővel gyarapodott a Spotify aktív hallgatói bázisa, ezzel az átlagos havi aktív hallgatószám elérte a 675 millió főt. A Premium csomag előfizetőinek száma eközben 263 millió főre nőtt.

A cég a tavalyi évben a rekord hallgatószám-növekedéssel párhuzamosan rekord összeget, tízmilliárd eurónyi jogdíjat fizetett ki az előadóknak, illetve az őket képviselő kiadóknak.

A Spotify tavaly jelentős lépéseket tett annak érdekében, hogy minél több podcast-hallgatót, illetve műsort vonzzon magához, illetve egyre több videoklip is felkerült a platformra, amivel a svéd cég egyre erősebb versenytársává válik leginkább a YouTube Musicnak

a címlapról