:

Szerző: Koi Tamás

2025. január 22. 10:04

Rekord növekedés után újra árat emel a Netflix

Több tartalmat kínál a világ legnagyobb előfizetéses online videostreaming-szolgáltatója, a Netflix a nézőinek, de ezzel párhuzamosan egyre többet is kér ezekért a tartalmakért. Hiába ért el újabb felhasználói mérföldkőhöz a cég, egyes piacokon újabb áremelésre számíthatnak a nézők.

Rekord előfizetőszám-bővülésről, ezzel párhuzamosan rekord profitról számolt be az tavalyi negyedik negyedévre vonatkozóan a világ legnagyobb előfizetéses online videostreaming-szolgáltatója, a Netflix, ennek ellenére a következő számlázási ciklustól újabb áremelésre számíthatnak az Egyesült Államokban, Kanadában és Portugáliában élő nézők. A szolgáltató legdrágább, Premium díjcsomagja az USA-ban ezzel havonta csaknem 25 dollárba fog kerülni - több mint kétszer annyiba, mint tíz évvel ezelőtt.

A Netflix a piac többi SVOD-szolgáltatójához hasonlóan sokáig veszteséget halmozott a rendkívül magas költségek mellett előállított egyedi tartalmaknak köszönhetően, a katalógus felépítés, bővítése és az elmúlt évtized piaci expanziója azonban meghozta a várt eredményt. A cég az elmúlt negyedévben rekord mértékben, 19 millió új előfizetővel tudta növelni globális felhasználói bázisát, mely mostanra meghaladta a 300 millió előfizetőt.

squidgame_2

A szétszteroidozott diversity alkonya

Évtizedekben mérhető folyamatokat nem lehet profitorientált cégek asszisztálásával pár év alatt lezavarni, DEI csomagolásban.

A szétszteroidozott diversity alkonya Évtizedekben mérhető folyamatokat nem lehet profitorientált cégek asszisztálásával pár év alatt lezavarni, DEI csomagolásban.

Az előfizető szám bővülésével együtt a működési profit is rekord magasságokat ért el, a Netflix nyeresége az októbertől december végéig tartó időszakban meghaladt a tízmilliárd dollárt - ennek ellenére a menedzsment álláspontja szerint van még hová nőni, amit alátámasztanak a tévénézéssel töltött időre vonatkozó statisztikák, melyek szerint a netflixes tartalomfogyasztás szinte a cég összes piacán a teljes, tévézésre fordított idő 10%-át teszi csupán ki.

És ezzel együtt van tere az áremelésnek is. A cég legnagyobb piacán, az Egyesült Államokban a reklámmodellben értékesített előfizetés havi díja 7-ról 8 dollárra, a Standard, reklámmentes konstrukció díja 15-ről 18 dollárra, a 4K-s tartalmakat is kínáló Premium csomag havi díja pedig 23-ról 25 dollárra nő. Utóbbi ezzel több mint kétszeresére drágult az elmúlt tíz évben.

A Netflix legutóbb 2023 októberében emelte meg előfizetési díjait, mely tavaly augusztusban ért el a magyar piacra, emellett a cég most először emeli meg a 2022-ben bevezetett, reklámokat tartalmazó díjcsomag havi díját.

A vállalat mindeközben a tartlommixen is változtatott, így a platformra egyre több élő közvetítés és sportesemény került fel. A vállalat ugyanakkor egyelőre nem tervezi, hogy nagyobb, nemzetközi sportrendezvények exkluzív közvetítési jogát megszerezze, hangzott el a negyedéves eredmények ismertetését követő befektetői konferenciahíváson.

a címlapról