:

Szerző: Dömös Zsuzsanna

2025. január 10. 11:06

Bekebelezi a biztributor az AccessPointot

Akvizíciós úton növekszik a hazai biztributor: százszázalékos tulajdonrészt vásárolt az AccessPoint specializált IT-hálózati és távközlési disztribútorban, így a két cég egyesült erővel a legnagyobb hazai hálózatbiztonsági forgalmazóvá nőhet.

Két jelentős szereplő egyesül a hazai IT-piacon, mellyel létrejön a a legnagyobb magyar tulajdonú, IT-biztonságra, hálózati infrastruktúrára és IT-üzemeltetésre szakosodott disztribútor. A 2007-ben alapított biztributor felvásárolja a nagy múltú adatátviteli nagykereskedőt, az AccesPointot, utána az egyesült cégcsoportban az AccessPoint a biztributor 100%-os leányvállalataként folytatja a tevékenységét a márkanév megtartása mellett.           

A biztributor 10 milliárd forintos árbevétel elérését tűzte ki középtávú célként 2026 végére, aminek elérésében a tervezett külföldi terjeszkedés is segíthet. „A további növekedés érdekében új országokra és üzleti területekre tervezzük a belépést, újabb akvizíciók lehetőségét is kutatva” – írja a bejelentésben Nemes Dániel, a csoport elnöke. Az ügyletről elsőként értesülő Forbes.hu szerint a felek pontos összeget nem közöltek, csupán annyit árultak el, hogy több száz milliós nagyságrendű tranzakcióról van szó.

handshaking_network

2025: neked mennyi pénzt ér meg a home office?

Itt vannak az IT munkaerőpiaccal kapcsolatos 2025-ös prognózisaink.

2025: neked mennyi pénzt ér meg a home office? Itt vannak az IT munkaerőpiaccal kapcsolatos 2025-ös prognózisaink.

Az AccessPointnál a későbbiekben is ügyvezetői pozíciót betöltő Zelena Gergely szerint a felvásárlás lehetőséget biztosít arra, hogy a cég ismét arra a növekedési pályára kerüljön, amit eltervezett. A két kft. árbevétele a 2020–21-ig szépen nőtt a piac bővülését követve, de az elmúlt két év már mindkét félnek gondot okozott. Az AccessPoint eséssel (3,47 milliárd forintról 3,08 milliárdra), veszteségbe fordulással zárta 2023-at. A biztributor árbevétele 2020-ról 2021-re még brutális 162 százalékot nőtt, 884,1 millió forintról 2,32 milliárdra - írja a Forbes. Utána megrekedt a bevételük korábban 70 százalékát adó hálózati üzletág, és inkább a biztonsági üzletágra koncentráló embereket vettek fel. 2022–23-ban durván 2 milliárd forintos bevételekkel stagnáltak.

Nemes az interjúban kifejtette, hogy a felvásárlás nem titkolt célja a szinergiák kihasználása volt: a biztributor szoftverben, hálózatbiztonságban, az AccessPoint számítógéphálózati és távközlési értékesítésben utazik. 

A 2007-ben alapított biztributor többek közt a Trellix, Bitdefender, Ruckus Networks, Google Cloud Security, Cohesity, N-Able, Cybereason, SecureVisio és más jelentős márkák  disztribútoraként növekedett itthon. A 2002-ben alapított AccessPoint a Ubiquiti, Cambium, MikroTik és TP-Link aktív hálózati és távközlési eszközei mellett a Belden, Bitner, Fibrain passzív eszközeit és kábeleit forgalmazza az Anker tápellátási, a SoundCore audio termékei, az Eufy okosotthon eszközei és más fontos brandek mellett.

a címlapról